Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 23 apr 2025, 03:39

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Senior Medlem

Geografisk sted: København
jeg overvejer at bygge en rullebøjle i min corolla coupé!! men... kan den synes med sådan en bøjle i ?? jeg havde tænkt mig at lave den som et halvbur, der bliver bag ved forsæderne!

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Heyson Kim
Uden og sige for meget så tror jeg at sådan et bur skal godkendes af nogle Rally syn eller noget. Men jeg har godt nok Set Ae82 med bur på plader, så det bude da kunne lade sig gøre...

Det kunne sku være pro nok med noget bur... :lol:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Syns hallen kan ikke gøre så meget for der er bare nogle regler du skal overholde. så som diameter på rør. og tykkelse på rør. svejse metode.
og så skal du kunne komme ud af bilen uden problemer.
og sidst må bilens sikkerheds sele ikke flyttes..
Men ellers prøv at ring til told&skat og få tilsendt det regl set..

Titel:
Mester Medlem

Så nemt er det ikke. Du "kan" ikke få synet bilen med et hjemmelavet bur. Jeg skriver "kan" i gåseøjne fordi at det jo godt kan lade sig gøre, men hvis dette skal gøres rigtigt er det uhyr kompliceret. Der skal så vidt jeg husker endda laves en crachtest... Det ville jeg da nødig ligge bil til.

Det du i stedet skal gøre er at finde et godkendt bur til din bil ved en forhanlder. Det kan måske godt blive lidt svært afhængig af hvilken bil du har. Og så der efter kører ud til synshallen (en med ansadt synsleder) og spørge dem til råds og vise dem det info du har på buret. Det er nok den eneste sikre vej at gå.

v/h christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vestsjælland
Jeg kan få synet min bil med 4 punkts bur uden problemer. Bare selerne kan være der og udsatte steder har stød puder jeg har præsenteret den for en syndmand som bor lige ved af mig. Konkurrence bur kan ikke have bagsæde så jeg var nød til at lave det selv med bukkede bagstøtter. At det skal godkendes hvis den skal køre ræs er en anden sag. Iøvrigt kan jeg få godkendet mange ændringer da bilen er før 77

Vedhæftede filer:
bur.JPG
bur.JPG [ 185.07 KiB | Vist 1152 gange ]

Titel:
Mester Medlem

Jeg har desværre den kedelige erfahring at synsassistenter INTET ved om de her områder... Der SKAL man have fadt i synslederen, som faktisk heller ikke ved det hele, men dog kan finde ud af at slå det op hvis de da ellers gider og ikke bare affærdiger dig med en "Det må du ikke" latterlig kommentar.

Jeg håber da du har ret når du laver sådan et fint bur. Men er det en syningsmand med kompetance til at svare på dine spørgsmål? Det andet her jeg har har skrevet oppe over er nogle erfahringer at en af mine kammerater har måtte lave... Det har bøvlet noget for ham!

v/h christian

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vestsjælland
Han er uddannet inde for de sidste 5 år og syner både personbiler og lastbiler. Han siger jo nyere en bil er jo sværere pågrund af reglerne bliver ændret. Han siger det er ok at jeg har fuel cell i bagagerummet + batteri Bremserøret sidder også inde i bilen. Men som sagt er bilen efter 77 strammes reglerne. Mange ældre rallybiler er synet med bur det er mere undervognen de klager over. Jeg vil dog fraråde at køre til syn med dørbøjle og 4 punkt seler. Hvis du har set kent camaro fra høng vil jeg sige at den faktisk er synet med bur med løse dørbøjler og kompressor så meget kan lade sig gøre bare den overholder bestemmelserne for året den er lavet i.

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: København
Jeg ringer til min synshal! :) buret er nemlig ikke det eneste der bliver "specielt" på min vogn! :lol: hæhæh

Titel:
Mester Medlem

Ja altså alt held og lykke her fra! I skal satme bare knokle på dem... Rigtig mange ting KAN jo lade sig gøre, folk ved det bare ikke og syningfolkene holder det så hemmeligt som muligt. Sådan føltes det da næsten i hvert fald.

Bare gi dem :twisted: :twisted: :twisted: !!!!

v/h christian

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
De holder det ikke hemmeligt, Christian, de ved det bare ikke altid selv.
De er jo vant til at bruge tiden på forklare for folk, hvorfor det er farligt, at en bil overbremser.....

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time