Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 16 jun 2025, 15:04

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel: skema......
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
Nogen der har et skema omkring hvad man skal have af CO under kørsel med en turbo motor har en kammi som kun kunne skaffe det til en suge motor og jeg ved ikk om det er det samme skema man kan gå ud fra til en ladetryks motor..... syndtes det virker mærkeligt at jeg ikke kan køre mere end 3,8-4,4 på literen.... damn man kender snart alle tankpasserne på sydsjælland..... og er der nogen der har nogen omkring tech II indstillinger på DANSK....

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nordsjælland
En turbo motor opfører sig som en alm. sugemotor når der ikke er tryk på
Ved tryk vil jeg mene at den skal ligge fra 4½ % og op til ca 8 % i co, men en co måler er alt for langsomt reagerende til at måle en motor under belastning, når måleren har stabiliceret sig er motoren som regel brændt af.
Den viktigste værdi i grundindstillingen er Tog værdien der svarer til det tidsrum der er tilstede ved maks omdrejnings tal, hvori dysen kan være åben.
Ved trykladede motorer kompenseres så for en map sensor med størrearbejds område
Udregnet tog/(maks ladetryk/maks mapsensor tryk)
map sensorene findes i 3 udgaver

1 bar= suge motor
2 bar= trykladning op til 1 bars overtryk
3 bar=-------------------- 2 ---------------

MVH

Morten

http://www.volvo200klub.dk/index.html

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Morten VJ skrev:
en co måler er alt for langsomt reagerende til at måle en motor under belastning, når måleren har stabiliceret sig er motoren som regel brændt af.

sjovt vi har målt den og har kørt RIGTIGT MANGE suge motoren ind på denne måde(karburatorer)........ :shock: :shock:

:arrow: :arrow: skal bruge et skema der viser om vilken CO den skal have under omdrejninger og belasting

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk

Titel:
Mester Medlem

Det kan martin jo ikke bruge til ret meget når han snakker benzin økonomi... Har du en co måler du kan få med ud og kører eller snakker vi rullefeldt? Jeg går ud fra at det er mellem områderne du er pt er mest interresseret i... Der kan du bare bruge de samme co værdier som til en sug motor. Lasse skriver også en anelse om det her på nogle af hans sider hvor han nævner nogle værdier... Men er det var pæn kørsel at den ikke går mere på litteren? For så burde den dårlig nok kunne humpe der ud af jo...

v/h christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Havneren skrev:
Har du en co måler du kan få med ud og kører eller snakker vi rullefeldt?

vi kører rundt med en 12V tag med ud og kører måler fra bosch og ud fra suge motor skemaet ser det findt ud..... men en knap 3L motor med turbo skulle da gerne kunne kører længere på literen eller hvad..... og så søges der kompetent tech II mandskab der kan fortælle lidt om indstillingerne af systemmet fordi jeg har kunnet se at der er funktioner som slet ikke er mappet ind og det kunne være det også hjalp.....

www.RavenZ.dk

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

og morten det er ikke for at skulle vrise :x men hvad skal jeg bruge denne varme luft til som du lufter ud længere oppe i tråden :?: :?: ............... er da fuldt ud klar over hvilke mapsensor/skala'er der er.....

men takker for hjælpe villigheden :D :D .......

www.RavenZ.dk

Titel:
Mester Medlem

Hvis der er forskellige enritchments funktioner som f.eks. Acc og DeAcc osv osv.. Så er de ikke af betydning for dit problem.

Jeg har næsten ikke noget personlig erfahring med Tec anlægne men har dog læst en del... (kan desværre efter hånden dårligt nok huske det mere).

Det du spørger om der er nogen der kan fortælle lidt om indstillingerne... Tillad mig lige jeg :lol: lidt... Det er jo altså UHYGGELIGT svært at skrive sådan noget så du lige kan gå ud og bruge det til noget.

Næ nej... Tage den RIGTIGE vej og måske nok også den sure vej. Start på side 1 i manualen (engalsk - ved det) og spring ikke noget over. Det er måske nok lidt surt, men du vil få MEGET mere ud af dit anlæg når du selv kan finde ud af at bruge det.

Kunne du evt på en eller anden måde ikke sende mig din opsætningsfil... Så kan jeg da lige prøve at se om der lige skulle være noget åbenlyst mystisk ved det. Oplys tillige også lige størelsen på dine dyser... Den information og ret vigtig i dette sammenhæng.

v/h christian

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

er fandme bare så sjælendt på nettet men skal se hvad jeg kan gøre..... og ja der er de'acc og alm acc..... har snart ædt mig igennem de første 20 ud af 174 sider krypteret engelsk manual.... gab..

jeg er så træt at jeg brækker mig jeg tror lige jeg går op og lægger mig citat slut:(danser med drenge.... hehe...)

www.RavenZ.dk

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nordsjælland
Prøver kun at hjælpe :|
Men det er lidt svært at vide hvad du er i tvivl om, så derfor må man starte et sted.
Jeg har hjulpet min kammerat med at installere og indstille hans Tec 2 på en rover 4,2l v 8 motor, Den kører ca 8 km/l ved blandet kørsel, og burde have over 240 hk. er ikke målt.

Pt har den gået over 100.000 km med tec 2.
Jeg vil ikke kalde mig for en ekspert, men lidt kendskab har jeg til systemet.

MVH

Morten

http://www.volvo200klub.dk/index.html

Titel:
Mester Medlem

Morten VJ skrev:
Prøver kun at hjælpe :|
Men det er lidt svært at vide hvad du er i tvivl om, så derfor må man starte et sted.
Jeg har hjulpet min kammerat med at installere og indstille hans Tec 2 på en rover 4,2l v 8 motor, Den kører ca 8 km/l ved blandet kørsel, og burde have over 240 hk. er ikke målt.

Pt har den gået over 100.000 km med tec 2.
Jeg vil ikke kalde mig for en ekspert, men lidt kendskab har jeg til systemet.

MVH

Morten

Det er så godt som UMULIGT at hjælpe på denne måde Morten. SPECIELT når der jo i realiteten ikke er præcenteret et specefikt problem... Men måske får du mere ud af at kigge på hans config fil. Jeg ville hellere se den hvis det var Tec 3... Det der gamle DOS lort syntes jeg er en smule uoverskueligt. Jeg tvivler dog på at man lige udmiddelbart kan se noget ud af filen. Specielt når han siger at co´en ser fin ud.

v/h christian

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time