Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 23 apr 2025, 03:47

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 20 jan 2004, 00:20 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 15 jul 2003, 11:34
Indlæg: 504
Geografisk sted: Stevns
Jeg skal til at skifte koblingen på Æske-forden og ville lige høre om der var nogen der havde nogle gode tips inden jeg går i sving.

I flg. Haynes skal jeg have akslerne pillet ud samt hele gearkassen, men hvis man kunne slippe for at pille det hele af ville det jo være skønt.

Herlige hilsner fra Brian.

_________________
- If it aint broken, I did'nt touch it...
Billede


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 jan 2004, 05:06 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 21:06
Indlæg: 1901
Geografisk sted: Horsens
De hårde gutter tager ikke akslerne ud af fornavene, men hænger dem bare til side i lidt snor, mens gearkassen er nede.
Men pladsen er trang, så du kan roligt følge Hayne´s vejledning :wink: .

_________________
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 jan 2004, 18:49 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 15 jul 2003, 11:34
Indlæg: 504
Geografisk sted: Stevns
Det vil jeg så gøre :D

Takker!

_________________
- If it aint broken, I did'nt touch it...
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 jan 2004, 19:19 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 21:06
Indlæg: 1901
Geografisk sted: Horsens
HUSK at købe nye navmøtrikker, låsemøtrikker, splitter og den slags, samt masser af rustløsnerolie.
Forøvrigt kan det drille :twisted: :twisted: med at trække kardanerne ud af gearkassen, vær SIKKER på at kardanleddene inden i gummimanchetterne ikke er hoppet ud af "hinanden" når du samler bilen.
Vær også forberedt på, om svinghjulet måske skal afrettes, jeg kan ikke lige huske om der så også skal nye svinghjulsbolte til.....
God arbejdslyst.

_________________
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 jan 2004, 19:22 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 21:06
Indlæg: 1901
Geografisk sted: Horsens
Forresten, er din koblingspedal selvjusterende, eller med en unbrakoskrue på pedalen??? :? .

_________________
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 jan 2004, 23:12 
mk 6 har selvjust. kobling, det er kun mk 7 der er manuel justerbar

Mhv Kenneth


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 24 jan 2004, 02:28 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 21:06
Indlæg: 1901
Geografisk sted: Horsens
Enkelte af "mk-6" blev efter en service-bulletin fra Ford omdannet på værkstederne til manuel justering.
Herefter valgte Ford at "mk-7" ikke måtte være selvjusterende.
Det ville jo være lidt "Hovsa-Olsen" at skifte en kobling, hvis problemet kunne løses på 8 min. af en blind blondine med en 6mm unbrakonøgle :evil: :evil: .

_________________
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 jan 2004, 13:18 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 15 jul 2003, 11:34
Indlæg: 504
Geografisk sted: Stevns
@Transitfar: Jeg har ikke fået checket endnu :oops: Er der noget jeg skal være specielt opmærksom ved den hhv. manuel eller automatisk justerbar kobling?

_________________
- If it aint broken, I did'nt touch it...
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 jan 2004, 18:40 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 21:06
Indlæg: 1901
Geografisk sted: Horsens
Du skal nok være opmærksom på, om dit koblingsproblem (som vi endnu ikke har fået beskrevet) måske kunne løses ved en justering..... :wink: .

_________________
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 jan 2004, 20:37 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 15 jul 2003, 11:34
Indlæg: 504
Geografisk sted: Stevns
Det burde nok checkes inden jeg får snavsede (og kolde :( )fingre.

Lidt i omvendte rækkefølge kommer her selve problemet (bedre sent end slet ik' :wink: )

Når jeg køre normalt og giver gas i 2-3-4 gear glider koblingen næsten med det samme uden jeg "skyder den af". Problemet forsvinder nogen gange når motoren er blevet varm. Det er blevet værre her over de sidste 4-6 uger.

Jeg må hellere lige checke det med justeringen i morgen :oops:

_________________
- If it aint broken, I did'nt touch it...
Billede


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team