Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 feb 2025, 12:38

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Indlæg: 18 jan 2004, 13:24 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
BAI skrev:
Ok. 1 og 2 er løst og 3 er vel også jeg tager en tank som forslået og sætter åndeslangen på der. Nu mangler jeg bare at få plads til de fire spjældhuse og få det hele tegnet så min kammi der er maskinarbejder kan få lavet stumperne. Jeg kom i øvrigt til at tænke på om 50 mm spjæld(4stk) er for store til min 2,0, men betyder det overhovedet noget


Fandt en bog om dimensionering af kaburatorer med et spjæld pr cyl

Der anbefales til en 2l motor med et maks omdrejnings tal på 6000 en diameter på venturien på 38mm
og ved 8000 omdrejninger en venturi diameter på 46 mm.

Ud fra disse tal vil jeg anbefale en diameter på spjæld husene på 40mm
Da der i en kaburator også er en masse skrammel der forhindre luftgennemstrømningen.
Faren ved et for stort spjældhus er en dårligere speeder respons ved lavere omdrejninger.

Med det samme du er igang så få lavet nogle tragte i forskellig længde da det kan flytte på moment kurven.

Størst er ikke altid bedst :(

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 jan 2004, 15:05 
Morten skrev:

Der anbefales til en 2l motor med et maks omdrejnings tal på 6000 en diameter på venturien på 38mm
og ved 8000 omdrejninger en venturi diameter på 46 mm.
:

venturi er vel kun noget der sidder i karburatore i forbindelse luft hastighed/forstøvning af benzin.... men det er jo nødvendig når det er spjældhuse/indsprøjtning mand vil kører med

Mads


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 18 jan 2004, 15:07 
hehe der manglede lige et ord:

venturi er vel kun noget der sidder i karburatore i forbindelse luft hastighed/forstøvning af benzin.... men det er jo IKKE nødvendig når det er spjældhuse/indsprøjtning mand vil kører med

Mads


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 18 jan 2004, 15:14 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Det er korrekt mads men venturien kan ses som den største åbning der er i kaburatoren
Så netop derfor er det ikke nødvendigt at bruge samme størrelse spjældhuse som man ville bruge i kaburator størrelse.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 53 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team