mangler dump ventil

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Anders
Senior Medlem
Indlæg: 343
Tilmeldt: 12 sep 2003, 17:12
Geografisk sted: Esbjerg

mangler dump ventil

#1 Indlæg af Anders »

Er der nogle der kan anbefale en dump ventil. har kørt med et par stykker og det har været noget :( Det skal være en der lufter godt ud og den skal luft ud med det samme men slipper gassen. Havde en hvor der gik over et sek. inden den luftede ud og det er jo ikke fedt.

Og det skal være til en kadett 16v med luftmasse måler.

mvh Anders
Brugeravatar
brunochristensen
Mester Medlem
Indlæg: 528
Tilmeldt: 16 nov 2003, 18:00
Geografisk sted: Brønderslev, Nordjylland

#2 Indlæg af brunochristensen »

jeg tror ikke der er forskeld på tiden der går inden den lufter ud, det var nog en rigtigt bilig en der sad der på. prøv med en HKS de er dyre men helt vildt gode.

MVH Bruno
Golf 4 GTI
Hald79
Senior Medlem
Indlæg: 278
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: midtjylland
Kontakt:

#3 Indlæg af Hald79 »

hejsa Anders....

du skal huske at den skal være recirkulerende når du anvender luftmængdemåler..........eller giver måleren fejl signal til styrboksen... og motoren gå dermed ikke ret godt.......

Hvad med at købe en af dem han sælger herinde på Powerpage

http://www.powerpage.dk/produkter/pic/b ... recirk.jpg
Recirkulerende stempel 1450,00 kr
Som stempel ventilen, men sender luften tilbage i indsugningen. Benyttes til biler med biler med luftmængde måler og for dem der vil have en lydløs bil. Tilslutning med ø25 slangestuds.
Kan fås i farverne blå, rød, guld og alu

mvh Jens Hald
Anders
Senior Medlem
Indlæg: 343
Tilmeldt: 12 sep 2003, 17:12
Geografisk sted: Esbjerg

#4 Indlæg af Anders »

Jeg har hørt at man også kan bruge Justerbar stempel 1450,00 kr
Som stempel ventilen, men denne er justerbar. Fjeder kraften kan justeres således at ventilen lukkes helt når motoren går i tomgang samt åbningsmønstret ved ladetryk. Ventilen har afblæsning til det fri. Tilslutning med ø25 slangestuds.

Der er jo ingen lyd i den anden. Har ikke haft problemer med det du skriver hald. Har kun haft problemer med den står open i tomgang og det går jo ikke.
Anders
Senior Medlem
Indlæg: 343
Tilmeldt: 12 sep 2003, 17:12
Geografisk sted: Esbjerg

#5 Indlæg af Anders »

brunochristensen skrev:jeg tror ikke der er forskeld på tiden der går inden den lufter ud, det var nog en rigtigt bilig en der sad der på. prøv med en HKS de er dyre men helt vildt gode.

MVH Bruno


Har du et link til en side hvor man kan købe dem????

mvh Anders
CiViC4Dr
Nyt Medlem
Indlæg: 40
Tilmeldt: 12 jan 2004, 21:00
Geografisk sted: Frederiksværk
Kontakt:

#6 Indlæg af CiViC4Dr »

www.k-power.dk er HKS forhandler i dk
bo
Junior Medlem
Indlæg: 63
Tilmeldt: 26 aug 2003, 11:35

#7 Indlæg af bo »

her er en til 800 kr. justerbar og med stempler.
prøv at ringe til ham. flink og gir go service.
http://www.secretpower.dk/index.php?sho ... varegrp=15
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#8 Indlæg af Morten VJ »

Prøv dette link

http://wwwrsphysse.anu.edu.au/~amh110/T ... _valve.htm

Der beskrives godtnok mest BOSCH ventiler men de erbilligere og der er normalt ingen responsproblemer med disse

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Besvar