Galaxy 2.3 motor i Escort 1.8?

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Jakob Hansen
Mester Medlem
Indlæg: 533
Tilmeldt: 21 nov 2003, 18:47
Geografisk sted: Kgs. Lyngby
Kontakt:

#11 Indlæg af Jakob Hansen »

møffe skrev:2,3 eren er ikke helt magen til 2,0eren da 2,3 eren er en smule højre i blokken for at få de sidste 300cc.ellers var det jo let at lave en 2,0 dohc om til en 2,3


Kan man ikke uden det store krumspring lave en cossie motor om til 2,4? Hvis man kan, burde det andet her da ikke været et problem!
Billede
Brugeravatar
Transitfar
Mester Medlem
Indlæg: 1901
Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

#12 Indlæg af Transitfar »

INGEN af de motorer, som er nævnt i dette indlæg, har nogetsomhelst med en cossie-motor at gøre.
Forøvrigt vender motoren i en escort cosworth på LANGS, Brisse´s escort er en standard 1,8 forhjulstrækker.
Jeg mener, at rs2000 mk5 også er en baghjulstrækker, men er ikke sikker... :oops: .
Derudover er de baghjulstrukne escorter populært sagt blot ombyggede Sierraer, derfor er der stort set ikke noget i undervognen der passer fra en "almindelig" escort over til en baghjulstrukket escort.
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Brisse
Mester Medlem
Indlæg: 504
Tilmeldt: 15 jul 2003, 12:34
Geografisk sted: Stevns
Kontakt:

#13 Indlæg af Brisse »

Transitfar skrev:INGEN af de motorer, som er nævnt i dette indlæg, har nogetsomhelst med en cossie-motor at gøre.
Forøvrigt vender motoren i en escort cosworth på LANGS, Brisse´s escort er en standard 1,8 forhjulstrækker.
Jeg mener, at rs2000 mk5 også er en baghjulstrækker, men er ikke sikker... :oops: .
Derudover er de baghjulstrukne escorter populært sagt blot ombyggede Sierraer, derfor er der stort set ikke noget i undervognen der passer fra en "almindelig" escort over til en baghjulstrukket escort.


Mener faktisk at RS2000 mk.5 er en forhjulstræk og den fåes også med 4wd. Så hedder gearkassen noget med MTG75(mener jeg) i stedet for MTX75 og motoren vender stadig på tværs. Har set det implanteret i en engelsk Focus.
- If it aint broken, I did'nt touch it...
Billede
Brugeravatar
Transitfar
Mester Medlem
Indlæg: 1901
Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

#14 Indlæg af Transitfar »

Som sagt er jeg ikke sikker hvad angår rs2000.
Synes bare, at jeg engang så en langsstående motor i en escort mk.5, og det var IKKE en cosworth....
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Jakob Hansen
Mester Medlem
Indlæg: 533
Tilmeldt: 21 nov 2003, 18:47
Geografisk sted: Kgs. Lyngby
Kontakt:

#15 Indlæg af Jakob Hansen »

Transitfar skrev:INGEN af de motorer, som er nævnt i dette indlæg, har nogetsomhelst med en cossie-motor at gøre.
Forøvrigt vender motoren i en escort cosworth på LANGS, Brisse´s escort er en standard 1,8 forhjulstrækker.
Jeg mener, at rs2000 mk5 også er en baghjulstrækker, men er ikke sikker... :oops: .
Derudover er de baghjulstrukne escorter populært sagt blot ombyggede Sierraer, derfor er der stort set ikke noget i undervognen der passer fra en "almindelig" escort over til en baghjulstrukket escort.


Det jeg mente var at blokken på en Dohc´er og en Cossie er SVAGT sammenlignelige. Og jeg ved at en Cossie motor kan laves om til 2,4. Så burde der da også være en chance for at Dohc´eren kunne bores op. :roll:
Billede
Brugeravatar
Transitfar
Mester Medlem
Indlæg: 1901
Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

#16 Indlæg af Transitfar »

Ved at skrive at to motorblokke er SVAGT sammenlignelige, så lægger du op til en større diskussion.
Fx er de jo begge to 4-cylindrede....
Derudover skal du spørge andre end mig....... :wink: .
Forøvrigt fremkommer forøgelsen af slagvolumen i denne forbindelse vist for den væsentligste del ved ændring af slaglængden.
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
classicford
Medlem
Indlæg: 136
Tilmeldt: 30 aug 2003, 17:44
Geografisk sted: østjylland

#17 Indlæg af classicford »

En cossie motorblok er en forstærket ohc blok, og har intet med en doch blok at gøre. I følge Burtons katatog kan man få stempler til 2135cc til ohc
og 2090cc til coswoth motoren når den er lavet om til ikke turbo motor.
De fører ikke nogen krumtap til større slaglængde. Jeg tvivler på man kan få det da de er specalister i ford tuning. Hvis i vil vide noget om coswortmotor så spørg på www.escort-cosworth.dk de har et forum. De er godt nok lidt hårde i filten hvis man ikke har en cosworth bil :wink: :wink: Mvh. classicford
"Its not how fast you can drive, its how you drive fast!"
Jakob Hansen
Mester Medlem
Indlæg: 533
Tilmeldt: 21 nov 2003, 18:47
Geografisk sted: Kgs. Lyngby
Kontakt:

#18 Indlæg af Jakob Hansen »

Transitfar skrev:Ved at skrive at to motorblokke er SVAGT sammenlignelige, så lægger du op til en større diskussion.
Fx er de jo begge to 4-cylindrede....
Derudover skal du spørge andre end mig....... :wink: .
Forøvrigt fremkommer forøgelsen af slagvolumen i denne forbindelse vist for den væsentligste del ved ændring af slaglængden.


Det jeg mener er:
En cossie blok er blok en meget lidt forstæket jernblok, som også blev brugt i Granadaer og Taunuser. Altså en OHC. Og så tænkte jeg at SÅ meget kan der vel heller ikke været lavet om på blokken da man lavede DOHC-blokken. De er jo netop som du siger: 4 cylindret, ccm er næsten den samme.
Dermed mener jeg at de 2 blokke da må være "svagt" sammenlignelige. Men jeg aner ikke om det kan lade sig gøre at bore en DOHC blok op, men når en Cossie blok kan, så vil jeg mene at den anden nok også kan.
Billede
Brugeravatar
Transitfar
Mester Medlem
Indlæg: 1901
Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

#19 Indlæg af Transitfar »

Naturligvis kan man opbore en DOHC-blok i større eller mindre grad.
Men DOHC-blokken har ligeså lidt at gøre med OHC-blokken, som med en carina 2,0-blok. Hvis en sådan findes....
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Besvar