Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 05:05

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 23 jun 2002, 11:27 
Overvejer at lave et projekt med en audi med quattro 4-hjulstræk! I den
forbindelse kunne jeg godt tænke mig at vide mere om de forskellige typer
hvad de kan holde til mm hvilke motorer der passer på mm..
de 2 typer som jeg af økonomiske årssager synes er mest interessante:
Audi 80 quattro fra 1984
Audi 80 quattro fra 1988
Det jeg har tænkt mig er at montere en 1.8T 20v motor i en ældre 5 cyl. 136hk (billig)
audi 80 quattro...
Nogen erfaringer??
--
M.v.h
Søren Nistrup
6400 Sønderborg
´85 vw Golf gti med 16v motor, ´88 Kawasaki gpx750R
Haves div. golf 2 reservedele!
Fjern nospam ved reply.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
Indlæg: 23 jun 2002, 12:34 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 788
Geografisk sted: Vestsjælland
Koblingen kan ikke holde og gearkassen begynder at lyde som en sporvogn når man monterer en 200 hk turbo men den bliver hurtig da den er lavt gearet. Gearkassen/koblingen fra større turbo modeller skulle kunne bruges men det koster. Det er forøvrigt en synd at skifte en godt lydende 5 cylindret ud med en raslende 4 banger efter min mening men det er jo ikke mig der betaler


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 jun 2002, 20:34 
jeg har kig på en audi 80 quattro 2.2 med 136 hk fra 1984:
Er den sådan lige at montere turbosættet fra en audi 200 turbo?? kompresionen er ned på 9.3:1 og hvad er egentlig forskellen på transmissionen fra urquattroen??
Evt. nogen erfaringer??
M.v.h
Søren N
VW golf 2 gti med 16v motor


Top
  
 
Indlæg: 23 jun 2002, 22:32 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 788
Geografisk sted: Vestsjælland
Der var en i midt område som satte 165 hk audi 200 turbo motor i det var den samme motor med lavere kompression. Med benzinfordeleren fra en 200 hk og forhøjet tryk gik den godt men krævede hurtigt en bedre toppakning. Højgearsakslen og meget andet er kraftigere i turbo gearkasserne men hvilke der er bedst skal du spørge en ekspert om.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 jun 2002, 01:46 
Jeg har en erfaring med sådan en quattro. Jeg holdt ved siden af ham i min dejlige Honda og da det blev grønt var det lige som den forsvandt.....:-)


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 44 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team