Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 03 mar 2025, 18:22

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 25 apr 2003, 20:34 
jeg har en bmw 320 6 cyl. fra 79 som bliver brugt til folkerace, har haft problemer med at den vil knække vippetøjet til ventilerne, har en anden top fra en 323 , som jeg har pillet af en gammel motor jeg havde , nu er mine spørgsmål så:

1.Hvor meget plads skal der være mellem ventil og vippearm
2.Er der nogen ting jeg skal være opmærksom på, skal ventil hovedet (det der sidder ned i cylenderen) gøres ren eller slibes eller noget, (topstykket har trods alt ligget i 2 år efterhånden. ser lidt sodet ud :-)
3 kan jeg på nogen måde optimre mit/mine topstykker /knast da jeg jo godt kan bruge flere heste , ellers hvis der er nogen som har ideer til hvad man kan gøre ved sådan en fætter af en vogn, for at få den til at rende stærker , selvfølgelig også indenfor rimlighedens grænser , da jeg jo skal sælge den for 5000 hvis nogen byder det

Håber at der er nogen folk som har nogen ideer

Tak på forhånd:
Bjørn
Team bols Racing


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
Indlæg: 26 apr 2003, 19:14 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 19
hejsa der være 0,3 mm mellem ventil og vippearm og ikke for sstramt og ikke for løst og du kan da evt planeslive topen og evt beabejde kanalerene
men du ska gøre det på det 320 topstykke som har sidet på bilen da der er større forbrændingskamre i en 323 så vil kompressione blive for lav og du ville miste effekt


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 apr 2003, 21:55 
oki tak for det, er der forskelle på knasterne i dem,/ nogen siger det er andre siger det ikke er, prøver at se om det virker,, , er der nogen som ligger inde med nogle weber man evt kunne bygge på noget hjemme fusk:-P eller kende nogle der har nogle tundele til sådan en pram:-)


Top
  
 
Indlæg: 27 apr 2003, 11:37 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 406
320i og 323i topstykket er det samme, forskellen på de 2 motorer er slaglængden.

_________________
BMW E34 540i touring
BMW E39 540i


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 apr 2003, 12:06 
tak skal du have Jan.

Har du nogle ideer til hvad jeg kan gøre for at hente flere heste ud af den slæde, da jeg godt kunne bruge lidt flere , , hvordan skal kan man få tre weber til at arbejde sammenn, hjavde en lumsk ide om at jeg ville haev sådan et par stykker på :-P :-P


Top
  
 
Indlæg: 28 apr 2003, 14:53 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 406
Skal motoren forblive på 2,0l???
Ellers er det nemmeste at bore den op.

_________________
BMW E34 540i touring
BMW E39 540i


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 74 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team