Svinghjul lettere på turbo bil??

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#51 Indlæg af Morten VJ »

Det vil jeg gerne men hvor ligger programmet henne jeg kan ikke finde det.

Du bilver nød til at ombygge den gamle volvo. 8)

Det kostede mig 4000 Kr inc nye sensore+stik og brugte dyser, dog uden manifold.

Det er meget sjovere at lege med biler den det er at lege på et skrivebord.

MVH

Morten
Senest rettet af Morten VJ 08 jan 2004, 21:41, rettet i alt 1 gang.
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#52 Indlæg af HenrikGM »

Jeg har lige en alvorlig forhindring der hedder SU. Den står sgu ivejen for en masse sjovt.....

Men, jeg samler stumper til en sjov motor, så det skal nok komme.
Har lige en halv snes andre småprojekter der brænder mere først.
Hald79
Senior Medlem
Indlæg: 278
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: midtjylland
Kontakt:

#53 Indlæg af Hald79 »

:D :D :D :D :D :D :D :D

Det er billigt og det virke og så kan de fleste finde ud af monterer det!!!!!!!

MVH Jens Hald
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#54 Indlæg af Morten VJ »

Det med Su en kender jeg alt til er lige blevet færdig med at tilbagebetale denne efter en forfejlet vidergåendeuddannelse :(

Jens det svære/sjove starter først når motorern er startet.

Jeg tror desværre det er de færreste brugere af dette forum der har tålmodigheden/indsigten til at få systemet til at virke og derfor bliver nød til at betale en masse kr for at få justeret det ind.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#55 Indlæg af HenrikGM »

Jaja....rolig nu. Det kræver da lidt at montere det. Det er trods alt lidt mere indviklet end smide en ny radio i bilen.

Att Morten, du har lige fået mail!
MT216 og CS er vedhæftet.
BEMÆRK: DET ER BETA VERSIONER!
LÆS README filen!
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#56 Indlæg af HenrikGM »

Morten VJ skrev:Det med Su en kender jeg alt til er lige blevet færdig med at tilbagebetale denne efter en forfejlet vidergåendeuddannelse :(

Jens det svære/sjove starter først når motorern er startet.

Jeg tror desværre det er de færreste brugere af dette forum der har tålmodigheden/indsigten til at få systemet til at virke og derfor bliver nød til at betale en masse kr for at få justeret det ind.

MVH

Morten


LOOL hmmmm....jeg tror sgu Jens synes det var _noget_ skægt da kadetten fik skudt en kugle for panden efter ~10 minutter med PCen.

Jeg mindes noget med fuldt ladetryk og temmeligt mange omdrejninger og en hulens masse gear der slap i en fart, og noget om seriøst manglel på vejgreb.....??!

Dem der har mod på at læse FAQen kan montere og indkøre et MS. Vil man ikke læse den, så får man sandsynligvist kam til sit hår, men sådan er det jo med alt tuning, enten betaler man nogen for jobbet, eller gør det selv. Og selvgjort og velforberedt er ofte mindst ligeså godt som proff.
Men det kræver selvf. en indsats.
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#57 Indlæg af Havneren »

Jeg brugte 1400kr på mit... Men det eneste nye jeg købte var så også en MAT føler fra en 4 beney astrovan.

v/h christian
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#58 Indlæg af Morten VJ »

Ja det tog 3 dage mellem jul og nytår at bygge et nyt ledningsnet inc div. øl pauser.

Men det virkede uden fejl 40 første gang.

Det kræver som minimum et ledningsdiagram over bilen.

Hvis bilen desuden skal ombygges fra kaburator til indsprøjtning vil jeg slet ikke tænke på tidsforbrug og div fejl 40.

Tak for mailen Henrik


MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Hald79
Senior Medlem
Indlæg: 278
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: midtjylland
Kontakt:

#59 Indlæg af Hald79 »

det vil jeg så godt give dig ret i..........men det er ofte monteringen folk er bange for........ og selv om det nu har taget 28 timer an monterer det sår er det vel ikke så slemt........tror nok jeg brugte omkring 30 timer på det......
men det skal så lige siges at mit næste projekt kommer ikke til at tage ret meget mere end det halve.........

desuden skal det også siges et det er 1000000 gange nemmer at fejlsøge då noget man selv har bygget......(taler af erfaring).....

Med hensyn til indkøringen.......så tror jeg (hvis vi ser bort fra mine forglemmelses og montage fejl) at Henrik og mig brugte ca. 3 aftener på at grund justerer kadetten så den kørte nogenlunde godt og den kunne fyrers af uden at være bange for at noget skulle gå galt......
den har siden efterårsferien kørt med ca. 0,35 bar og det starter stadigvæk hver morgen og kører... :wink: :wink:
regner dog først med at den skal skruges op til forår når den skal på felt så men lige kan holde lidt øje med hvad der sker.........

Men fortsat held og lykke med indkøreingen :wink: :wink:

MVH Jens Hald
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#60 Indlæg af HenrikGM »

Fik du den startet på default software?
Besvar