Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 03 mar 2025, 17:34

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel: Re: rs turbo
Medlem

Geografisk sted: Vest Sjælland
Jeg kender godt problemet med skiverne. Men har ikke haft nogen problemer med RST skiver(ø260) , men store problemer ø240 vent. skiver som sidder på de fleste ford'er.

På min gamle bil skifte jeg til RST skiver siden var der ingen problemer ( havde kørt 40000 km da jeg solgte bilen og det sidste jeg hørte fra den køre de endnuB-]

OG de blev brugt godt:-D :-D :-D :-D

En alm RST gearkasse kan holde til ca 200-220 hk. men det kan koblingen ikke.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Hvor for en bil kommer de 260Ø skiver fra. jeg regner ikke med at jeg skal have tunet bilen helt vildt. Jeg tror bare jeg vil sætte en intercoller på og så køre med et tryk på ca. 0,6 bar. det skulle vel være godt nok.

Ja Ja det er kun den første måndet så vil du have mere powerB-] B-]

hehe:-D ja det kan godt være, men så begynder det vel også at bliver dyrt gør det ikke.

Det kommer and på hvad du synes er dyrt.
Luftfilter og en god udstødning er en god start.
En stor intercooler er en rigtig godt ting men det skrev du jo også du ville have.
Så kan du hæve ladetrykket op til begrænseren, evt med justerbar ladetryk så kan du jo nøjes med at skrue op for den i weekenden.
Så kan du får monteret en anden chip så kan du hæve ladetrykket til 1 bar og stadivæk have en motor der holder.
MEN du skal nok regne med en anden kobling.
Så kan du også monter en anden knast.
Og en masse andrer sjove ting.
Men start med udstødning/filter og en STOR intercoller.

Jeg siger tak for det mange svar jeg har fået. Nu skal jeg bare have fundet min RST :-D

Hvor mange penge havde du tængt dig du vil give for en.

Jeg har kigget på en der er lidt rust i. Men han sige at der er kommet ny motor i der har gået 28000 km. Men så må han jo have nogle papir på den motor. Og så skulle der være renoveret gearkasse. Den bil vil han have 25000 for. Men den skal ned på ca. 20000 kr for det er noget. Og så har jeg set en til 30000 der skulle have gået 116000 km. Så omkring en 30000 kr vil jeg nok give for en.

Medlem

Geografisk sted: Vest Sjælland
En RST S2 køre med ø260mm skiver standard og intercooler er også standard.

Jeg køre selv med 0,6 bar og har 160 hk på hjulene, men det kniber med at koblingen kan holde, så jeg er på udkik efter en anden:.-(

Det var mig der ikke havde set ortenligt efter med bremser:-P jeg havde ikke set at der var ø260mm bremser på standard.

men mange tak for hjælpen.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time