Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 04 mar 2025, 06:44

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 07 jan 2004, 19:46 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 nov 2003, 18:47
Indlæg: 533
Geografisk sted: Kgs. Lyngby
Hej!

Jeg har fundet ud af at skiverne på en Escort RST er næsten 10mm større i diameter end dem jeg har på min xr3i´er. Tykkelsen på skiverne er den samme (og tromlerne bag er også magen til dem på en RST).

Så nu har jeg fået den idé at jeg ville have RST skiver på min xr3i´er. For det første: hvor meget vil jeg kunne mærke det og kan det betale sig?

Det praktiske: Hvor meget skal jeg have for at kunne lave dette ombytnings "stunt"? Spindlen ved jeg er den samme. Jeg ved også at jeg skal have slæderne fra en RST, men hvad med kalibre: kan jeg bruge mine xr3i-kalibre, eller skal jeg også have dem fra en RST?

Hvad siger synsmanden til dette?

_________________
Billede


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 jan 2004, 00:04 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 18 aug 2003, 08:05
Indlæg: 2515
Geografisk sted: Veksø Sjælland
vil tro at synsmanden ikke ser det... det er meget lidt forskel i forhold til den gamle og han skal godt nok være noget af en ford haj for at ligge mærke til det. hvis du har tænk dig at bruge samme størrelse bremseklodser som før, så vil jeg tro at du ikke har meget fordel ud over at skiven er lidt længere tid om at blive varm grundet den forøgede masse i skiven. men hvis du får lidt større klodser så vil du også opnå lidt bedre bremseeffekt. ta en snak med autobremsen i rødovre, de har EBC green stuf klodser. de kan tåle noget mere varme før de mister deres bremseeffekt

_________________
Brap brap brap...
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel: rst bremser
Indlæg: 08 jan 2004, 06:21 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 183
Geografisk sted: Vest Sjælland
Xr3i kører med ø 240 mm.
RST kører med ø260 mm.

For at bygge RST-bremser på en Xr3i skal du have kalibre, skiver og klodser fra en RST!!!!!!
Så passer det lige over 8)

Har selv RST på min CAB og er uden problemer gået igennem syn.

EBC'erne virker rigtigt godt til RST, har uden problemer kørt 40000 km og de er ca halvvejs Og det er uden at de er blevet skæve, som ellers er et stort problem på escort.... :(

mvh Lasse

_________________
If Ford made Cabriolets like Carlsberg make beers, then this would proberbly be the BEST Cabriolet in the world.......


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 jan 2004, 13:01 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 931
Geografisk sted: Vestsjælland
Ja jeg vil også sige at du kan mærke en pæn forskel på bremse effekt når du får komplet RST bremser på foran ;-).
Mht. bagbremserne mener jeg at der er støre bakker i, så mon ikke den også har en lidt støre tromle eller noget...


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 jan 2004, 18:45 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 nov 2003, 18:47
Indlæg: 533
Geografisk sted: Kgs. Lyngby
Takker for svarene! Kan jeg hermed så konkludere at:

Hvis jeg vil have skiver fra RST, skal jeg kun bruge slæden (og så nogle RST skiver) og så kan jeg køre med xr3i-klodser (som er mindre) og dermed "spare" kalibre.

Og hvis jeg vil have både RSt skiver og klodser skal jeg have fat i slæder og kalibre?

_________________
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 jan 2004, 18:56 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 17:40
Indlæg: 837
Geografisk sted: Midt og syd sjælland. ( Rønnede)
Hej jeg har også leget med større bremser på min escort
og har prøvet næsten alle kombinationerne..

du kan godt køre med rst skiver og xr3 kalibre bare udskift slæderne.

men du får virkelig bedre bremsekraft ved at skifte kalibrene også. de koster som renoverede org. ford stumper med klodser i Thansen 1280.-

har selv købt dem og de virker pænt godt..

_________________
Venlig hilsen Lars

Gott liebt den Ladedruck
Drømmen er en V8 i en Capri, så får man både lyden og udseendet.
Rs turbo 1,9 LT www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=14634
VW T4 Supervan
www.lej-en-racer.dk


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 jan 2004, 09:25 
Bremser påen xr3i er 240mm som før sagt
På ne rst er 260 mm samme skiver sider på xr4i
kaliber passer på xr3i fra xr4i/ scoripo 1,8-2,8-2,9 ,tommlerne på enrst er
9 tommer 1 tomme støre end på xr3i en

HILSEN P.C.




engang FORD ,altid FORD


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 48 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team