Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 feb 2025, 11:57

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 05 jan 2004, 14:33 
:shock: hey drenge :shock:
projektet er en micra k10, motoren en japansk 1,0 turbo og indsprøjtning udgave med 75hk.
målet er max krafter man kan få den lille tøz til at holde til. :twisted:
motoren giver max hk ved 6200, vil gerne have max hk op ved ca 7500omd.
hvilken turbo skal der benyttes når max omd skal op ved 7500_8000omd?
mvh-mikkel micra


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 05 jan 2004, 15:18 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 278
Geografisk sted: midtjylland
Hejsa.....og godt nytår....

er der ikke noget med at micraen er lavet org. med både turbo og kompressor :twisted: :twisted:

det mener jeg den er...... da en af mine kammyer monterede sådan een i en alm micra......den var fandme vild........

prøv at kontakte Gadbjerg motorimport ( www.motorimport.dk ) han ved med garanti hvilken turbo du skal bruge til sådan en lille fætter...... han plejer oz og være til at handle med :D :D

MVH Jens Hald

_________________
Http://www.boost-it.dk


Top
 Profil  
 
 Titel: jens
Indlæg: 05 jan 2004, 16:13 
hej jens
jo den er lavet110hk 0-100 på 7.5sek(til grp-n rally), men motoren er umulig at finde da den kun blev solgt i malaysia og japan.
ville elllers elske a pryle den :evil:
ja gadbjerg er okay må man sige, min buddy købte en 1,5L turbo motor til sin starlet1,0L 8).
hans forslag var det samme som siden her anbefaler til 1,0L motore med højt ladetryk, men skal jeg ikke bruge en større når min skal gå flere omdrejninger???
planen går på stor turbo,stor intercooler vandndsprøjtning og programerbar styrebox men hva mon lortet kan holde til???
den du omtalte kan holde til omkring 220hk v 6800omd!
mvh


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 05 jan 2004, 17:03 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 278
Geografisk sted: midtjylland
det lyder sku da som et spændende projekt......

hvilken styrbox har du tænkt dig at anvende????

Har du prøvet at kontakte Gadbjerg angående denne motor med turbo og komp. mener det var han der levereden den til mine kammyer..... desuden er han lige kommet hjem fra malaysia så det kunne da nemt være han kunne hjælpe dig!!!

Du kunne jo oz prøve at tage kontakt til www.turbomotor.dk han har gjort meget i disse små størrelser motor..... blandt andet hans egen lille arrige starlet......


MVH Jens Hald

_________________
Http://www.boost-it.dk


Top
 Profil  
 
 Titel: re
Indlæg: 05 jan 2004, 18:37 
aner intet om styrebokse andet en at jeg SKAL ha en, ville gerne ha en med antilag funktion(pga alt for stor turbo).
snakkede med gadb. for 4 måneder siden, da sagde han de var komplet umulige a skaffe.
har du nogen ideer til mit projekt, kan lave det meste selv med lidt mail hjælp fra jer kloge hoveder!
overvejede os turbo/nos men det er vel nok a gå en tand for vidt!?!
den har standard komp på9:1, hvor meget skal jeg sænke den for at køre med 1,5bar?
hvad er det optimale mht komp-ladetryk(du taber hk ved a sænke komp mener så der må være et sted hvor det hele lige passer sammen)?
mvh


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 05 jan 2004, 23:25 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 nov 2003, 18:00
Indlæg: 528
Geografisk sted: Brønderslev, Nordjylland
prøv og kigge på

http://boost-it.homepage.dk/

de sælger en Motorstyring der efter hvad alle andre siger er helt KANON jeg har selv lige bestilt en til min Uno turbo 1.6

MVH Bruno

_________________
Golf 4 GTI


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 jan 2004, 10:13 
den er jo billig 1900kr :D
jeg troede programerbare styrebokse kostede de samme som min bil(10000kr) eller noget deromkring, men kan megasquirt klare jobbet?
hva med speciel knast til turbo, er det vær at satse på hvis jeg tuner den max?
mvh


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 06 jan 2004, 10:29 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 278
Geografisk sted: midtjylland
hejsa....

JA!!! megasquirt kan nemt klare dit problem.......
jeg har anvendet den på min kadett gsi med eftermonteret turbo......


mvh Jens Hald

_________________
Http://www.boost-it.dk


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 jan 2004, 10:45 
har den antilag funktion?
det din kadet på hjemmesiden? hvor mange af de sjove har den? :lol: :P


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 06 jan 2004, 11:23 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 278
Geografisk sted: midtjylland
hejsa.....

nej.... den har ikke antilag....... men ifølge www.turbomotor.dk skulle det kunne lade sig gøre at købe et lille print hos ham det virker som ALS på et standalone tændingssystem........ regner du med at dit indsprøjtnings system skal styre din tænding?

Ja det er min kadett. Den har på nuværende tidspunkt ca. 180 hk med 0,3 bars ladetryk...dette skulle gerne blive hævet til 0.8 til forår hvor den så gerne skulle ende på ca. 230-250 hk hvis alt går vel......motoren er bygget til ca. 1 bar med den nuværende toppakning.....der står mere om opbygningen af motoren på mit link til bilgalleriet......

MVH Jens Hald

_________________
Http://www.boost-it.dk


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 79 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team