Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 feb 2025, 13:16

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Østjylland
Att. Gæsten ovenfor;

Nu er der jo LIGE et mindre problem med at montere én stor mølle istedet for de to (eller 4 for den sags skyld). Nemlig det faktum, at lag'et vil blive større.

Hele idéen med bi-turbo er jo, at bringe inertien ned - at få et hurtigere spool-up. Er man fuldstændigt ligeglad med at motoren først får lavet et tryk over 0,1 bar v. 6000 RPM, så er en kæmpemølle fra en Scania-lastbil da løsningen. Så kan man måle 1000hk v. 7000RPM på et rullebrædt og blære sig med det men motoren kan ikke bruges til en skid i det daglige, når man bliver trynet af en turbo-diesel Octavia med en stor, grøn, bevinget penis præget ind i logoet på både for- og bagklap som en meget sigende gestus.

Derfor er en STOR mølle ikke altid det eneste saliggørende !!

/Nolan

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
hva er forskellen på turboer der kan bruges til puls ladning og de andre kan man ik bruge de turboer jeg har i planerne eller hva?????? :(

Titel:
Mester Medlem

bla. en smadret trækaksel! dækker dette også en TOTALT SMADRET TURBO? indrøm det dog som det er. vi kan alle lave fejl! hvis man så vælger, at vise sine ting frem til et stort arrangement, ja så burde man vel også være voksen nok til at indrømme at det gik helt galt? blot min mening! MVH. søren

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
Find nu julehumøret frem, Søren......
Det er jo klart, at turboen er en del af trækakslen, det er derfor der er 2 turboer, en til højre og en til venstre trækaksel. Og så endda i en baghjulstrukket Focus......
Nu har ting det jo med at gå i stykker, men du antyder, at der var en decideret fejlkonstruktion i focus´en!
Du skriver, at vi alle kan lave fejl (det gælder ikke mig, da jeg stort set ikke laver nogetsomhelst!!), ved du mere om focus´en???

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..

Titel:
Mester Medlem

Igs vil du så også godt indrømme at det er gået helt galt for dig og din corolla flere gange i vandel. :wink:

Titel:
Uanset hvor godt man prøver og forberede sig til de store events, jamen så sker der jo alligevel ting som man egentlig mente var gennemprøvede inden afgang hjemmefra, nu tænker jeg lige på indlæggene ang. Tva´s Focus, en ødelagt turbo/ defekt trækaksel.... Hvem F... kan beskytte sig mod den slags uheld!! ja selvfølgelig lige lqs..........................................

Titel:
Moderator

Finn Tolstrup Pedersen skrev:
Igs vil du så også godt indrømme at det er gået helt galt for dig og din corolla flere gange i vandel. :wink:

_SMAK_.avi......

Den har da været ude og køre....hele 50meter!!

:D

Titel:
Mester Medlem

mindst 100 meter!!!! det jeg skriver er jo netop at alle ALLE laver fejl! undtaget dem der ikke laver NOGET! ang det med TROELS så bliver han jo netop nævnt som en slags expert på området denne tråd startede med ikke? ang. forskel på turboer der bruges til pulssystemer og turboer der bruges på rene tryksystemer så er der typisk ingen (nej HENRIK det er ikke EGT. der pulserer i varmevekslerturboen)

Titel:
Moderator

lqs skrev:
mindst 100 meter!!!! det jeg skriver er jo netop at alle ALLE laver fejl! undtaget dem der ikke laver NOGET! ang det med TROELS så bliver han jo netop nævnt som en slags expert på området denne tråd startede med ikke? ang. forskel på turboer der bruges til pulssystemer og turboer der bruges på rene tryksystemer så er der typisk ingen (nej HENRIK det er ikke EGT. der pulserer i varmevekslerturboen)

Nåja, den trillede jo også 50meter efter den holdt op med at trække.... 8)

Og nej, jeg lader mig ikke provokere ud i endnu en vanvittig diskussion om turboer og hvad der driver dem een gang til. :shock:

Titel:
Mester Medlem

det var fordi den hade opnået en hastighed på cirka 50 kmt. pga. trækket fra den åbne siderude! den rullede mindst 60 meter ind på heden da trykslangen smeltede? gentager lige mig selv ALLE LAVER FEJL! OGSÅ DIG OG MIG! det jeg tidligere skrev var lige så meget for at opmuntre de unge mennesker til at prøve selv, i stedet for at søge hen til mere ellr mindre seriøse firmaer der evt. bruger dem og deres pengepung til div. FORSØG! forstår du meningen? ikke miste modet blot fordi der er lidt (meget) modgang i det projekt de har valgt at starte på. det kan menlig gå galt for ALLE! hvis man TØR prøve. MVH. søren

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time