Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 03 mar 2025, 17:59

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 21 apr 2003, 07:58 
Hej sidste sommer kobte jeg aly med dæk.St. 195/40-16.De blev monteret på en kadett 16s.Da jeg spurte sælgeren hvor meget luft skal de have sagde han at han vidste ikke rigtig men han vil anbefele 2,4 bar.Bedre med lidt mere end for lidt sagde han????(Det var ikke fisse vi talte om men ???) Nu er dækerne begunt at slides på kanten alle fire ikke kun foreste!!!De må være galt med tryket.
Er det nogle der ved???


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
Indlæg: 21 apr 2003, 09:36 
Hej
Hvis de kun bliver slidt på den ene yderst kant, er en sporing der ska til. Men hvis det er på begge kanter er det for lav dæktryk, og på midten er det for højt dæktryk.

Mvh. Allan T.


Top
  
 
Indlæg: 21 apr 2003, 20:39 
Styretøjet blev skiftet og bilen blev sporet lige for jeg fik nye hjul. Men jeg hørte at det er omvendt end normalt med lavprofil dæk .Kan det Passe eller var det barre fis.


Top
  
 
Indlæg: 21 apr 2003, 21:59 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 256
Geografisk sted: Jylland
Hej

Ja det er omvendt for lavprofil, end for almindelige dæk...

Nu er din dæk størrelse meget lavprofil, selv om de ikke er så vildt brede.

Lavprofil sliddes for det meste midten, og hvis det er tilfældet skal de have mere tryk, omvendt mindre tryk hvis det er på siderne, men det er meget sjælden...

Jeg kørte selv med 195/45-15 før, og der var 2,5 bar for og bag passende,
men det kunne tyde på at du skal op i 2,6-2,7 for og bag.

Det med at dine dæk sliddes på siderne burde ikke være tilfældet, for ellers må have alt for meget tryk, eller osse er den ikke sporet ordentlig..

Jeg køre selv med 215/40-16 og køre med 3,0 for og 2,8 bag,
har aldrig haft problemer med slid på siderne...

Hilsen Martin R


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 apr 2003, 17:13 
Vis dit dæk er eks. 175/65-14 og dæk tryk 2,0 standart og du går til en 205/45-16 så er du gået 20 ned i højden af dækket og for hver fem skal der 6 psi mere i end standart i dette tilfælde 24 psi extra så skulle der ikke blive problemer


Top
  
 
Indlæg: 24 apr 2003, 19:28 
Citat "gået 20 ned i højden af dækket" ??????????????

20 hvad ?

Dæk højde på 175/65-14 = 65% af 175mm = 113,75mm
Dæk højde på 205/45-16 = 45% af 205mm = 92,25mm

Forskel i højden er 21,5mm.....okay det er jo tæt på 20;-)

Et "normalt" dæk kører vel med mellem 28 og 32 psi ?

Vil du så anbefale, at han skal køre med mellem 52 og 56 psi:-O

Vil det sige BANG !!! ?

Mvh.Carsten


Top
  
 
Indlæg: 25 apr 2003, 09:46 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
24 psi ekstra ville jeg også holde mig MEGET langt fra... det er vist en røverhistorie af rang.
Jeg tror dog ikke det siger bang, men det er tæt på :-).

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 apr 2003, 20:27 
anbefalet af aabenraa fælglager er gået ud fra den regnemetode og har aldrig haft problemer med dæk eller slid.. men kommer i tvivl om det er 3 el. 6 psi stor forskel kan jeg godt se det må i undskylde ( 20% ned er det svært at se (65) - (45) )
i mine 205-45-16 er der fyldt 18 psi xtra i og det er ikke nok slider på midten af dækket..???


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 93 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team