Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 04 mar 2025, 07:28

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: oktantal XR4i
Indlæg: 28 dec 2003, 10:08 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 nov 2003, 23:30
Indlæg: 621
Geografisk sted: Østfyn/Nyborg
Jeg overvejer at købe en Sierra XR4i fra 84. Men hva kører den på af benzin?? Har kigget på Miljøstyrelsens web, men der er den ikke nævnt. Scorpio og Granada fra 88 med lignende størrelse motor er med, men er det samme maskine??


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 dec 2003, 12:15 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 948
Geografisk sted: Fyn
s@g skrev:
Jeg overvejer at købe en Sierra XR4i fra 84. Men hva kører den på af benzin?? Har kigget på Miljøstyrelsens web, men der er den ikke nævnt. Scorpio og Granada fra 88 med lignende størrelse motor er med, men er det samme maskine??


Har læst mig til at den skulle køre på Oktan 96.
Held og lykke med at finde det :roll:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 dec 2003, 12:40 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 21:06
Indlæg: 1901
Geografisk sted: Horsens
Det er nok mere vigtigt at finde ud af, om den kan køre blyfri eller ej.....
Om han kører 96 eller 95 er NÆSTEN ligegyldigt, og hvis der skal tunes på modellen, lærer han forhåbentlig hurtigt det der med oktan...

Du skal se efter på topstykkernes udstødningsside, der skal være et tydeligt "D" eller et "E".
Hvis der er det, så KAN du køre blyfri.
Hvis du ikke kan finde bogstaverne, så gør du klogest i at tanke ved den RØDE stander.

_________________
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 dec 2003, 18:24 
Jeg har haft en xr4i i 2 år og har kørt ca 50000 km. på 95 oktan blyfri uden problemer.


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 02 jan 2004, 18:22 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
jeg kører også blyfri hehe....... efter den lille bearbejdning.....

_________________
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 jan 2004, 21:40 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 nov 2003, 23:30
Indlæg: 621
Geografisk sted: Østfyn/Nyborg
Har købt en bil nu. Købte en Sierra DOHC karb. Den kører sgu lige så godt som den DOHC inj jeg havde før. Men den døde efter et møde med en golf.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 jan 2004, 22:40 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 21:06
Indlæg: 1901
Geografisk sted: Horsens
tjaaa, 115 Hk i karburatormodellen, og 120 i injektion, det er jo ikke den store forskel.
Hvad det lige har at gøre med oktantal på en xr4i ved jeg ikke :) , men nu da emnet er rejst, kunne det jo være sjovt at høre gutternes mening for og imod karburator/sprøjt på fx lige netop denne maskine. 8)

_________________
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 jan 2004, 00:18 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 nov 2003, 23:30
Indlæg: 621
Geografisk sted: Østfyn/Nyborg
Som jeg skrev i starten af dette indlæg ville jeg vide oktantal på en XR4i da der var interesse for en sådan nu jeg skulle skifte bil. Dar var jo rart at vide hvis den kører på 98. Det er jo ikk mange steder man kan købe det mere.

Ang. Transitfar. Jeg har ikke kørt så længe i karb.model endnu til at vide om den er mere tørstig end inj. Men der sker da lige så meget når man trykker på pedalen. Og så har den altså "kun" 110 HK ( uden kat. 8) )iht. Haynes men et lidt større moment.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 jan 2004, 07:28 
karb modellen er klart at foretrække til alm sug tuning.på med en banan,knaster og et sæt dobb weebere og så har du over 160 hk.og den fedeste lyd.men vil du tryk tune så er du bedre tjent med inj motoren.rent tunings messigt ser vi jo heller ikke på km/l.men tillykke med den nye vogn.


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team