Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 03 mar 2025, 18:10

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Gummi manchet
Hej, jeg har en Honda CRX 1.6 16v fra 90, her for et stykke tid siden begyndte den give en underlig pivelyd når bilen passerer små huller i vej, bump.. osv. ikke på ligeud kørsel ala motorvej osv. Det blev værre og værre, for i starten var det sjældent, men nu er det konstant, små sten på vejen osv. fremkalder nu denne forbandede lyd! Efter noget tid hvor det havde gået og irriteret mig, tog jeg alle 4 hjul af, og lagde mærke til at der var et lille hul på højre forhjuls gummi manchet... Jeg ved godt at den manchet skal skiftes SNELL, men er den skyld i den pive lyd? Det kan det vel godt være... jeg mener, al smørrelsen som bliver holdt af den manchet er jo igennem tiden blevet presset ud af det hul... så der ikke er noget smørrelse tilbage derinde, og derved.. *piv* ? Jeg ved det ikke, jeg håber en af jer ved om denne 'fejl' normalt fremkalder en sådan lyd. Ellers finder jeg ud af det når den manchet blir skiftet.

Mvh Torben.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Manchetten er skiftet, og pive lyden var en løs skrue på et beslag til manifolden. :-)
/T

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time