Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 feb 2025, 11:53

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: turbo på bmw

hvad størrelse turbo ville passe bedst på min, og kender i nogen der har kits liggene bilen er bmw e36 m52 2.5 " den med alu top " mvh brian :D :D :D :D

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nordsjælland
Så vidt jeg ved har BMW kørt med alutopstykker siden 30erne :shock:

Men spøg til side.
Hvilken turbostørrelse der passer til denne motor kommer helt an på anvendelses området.
Så jeg vil foreslå at henvende dig til et firma der tuner netop denne motor med turbo og forklare dine ønsker. Ellers er der nok nogen der på dette forum har erfaninger med det. Men husk at forhøre dig om tuningsgraden, og hvad motoren bliver brugt til.

http://www.volvo200klub.dk/index.html

Titel: bmw

så kan jeg da lære dig noget nyt, den letvægtsmotor der ligger i min kom først i 95, alublok skulle jeg nok have haft skrevet " sorry ".
det er mere det at jeg har fået at vide man skalle passe på med de motore da de er mere sårbare en m50 motorer... mvh brian :lol: :lol:

Titel:
Hvis du ligger et tlf nr, skal jeg nok kontakte dig, har en kammerat som kender stortset hvad der værd og vide om turbo-tuning af E36...

Titel: bmw

kan du ikke bare få ham til at maile til mig, da jeg ikke gider at have mit nr. ud på nettet.....mvh brian :D :D

Titel:
Det er rigtigt at din motor ikk er ret stærk, pga din alu-blok. Den kan ikke tåle varmen og trykket :( . Har selv en e36 2.5, og har arbejdet en del i at tune den.

Titel: tun

guest skrev:
Det er rigtigt at din motor ikk er ret stærk, pga din alu-blok. Den kan ikke tåle varmen og trykket :( . Har selv en e36 2.5, og har arbejdet en del i at tune den.

hvad har du så gjort ved din istedet for..???? mvh brian

Titel: Re: tun
Jeg spare stadig :D sammen til, At få lavet et 3.0 kit med programmerbar styreboks. og evt, med 6 gasspjæld. det skulle give små 300 hk 8)

Hej

Jeg vil forslå at du kører med en garret TB03 turbo til den motor. Den passer rigtigt godt til en 2.5 liters rækkesekser. Dog er der en masse forbehold man lige skal tage højde for når man tuner sin motor med trykladning. Den lever nok ik ret lang tid(alt efter anvendelse og ladetryk) når man eftermonterer en turbo. Hvis du har planer om at øge cylindervolumen til 3.0 vil en garret T3/T4 hybrid turbo være god, den kan levere op til 350 hk

Titel:
har et mosselman turbosæt til en 25er 36er næsten komplet : turbo garrett , manifold intercooler div rustfrie rør, kn filter, silicone slanger m m kan ses på koed,s hj side eller på mosselmans side hvor der også er efektkurver mm . systemet er lavet til at køre med 0,4b og kræver ingen ændring af motor pris 11 kg

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time