Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 03 mar 2025, 18:05

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Måske i skulle regne lidt på jeres dampmaskineprojekt inden i går meget længere. Har i intercooler på er gevinsten til at overse. Se en tidligere tråd hvor emnet blev tæsket igennem på kryds og tværs.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Att.: Henrikgm.

Du mener måske at det ikke kan betale sig, at montere sådan et system, på en suge motor?
Eller hvad.
Hilsen Alf…

Hey Henrikgm og Alf.
Jeg har netop ikke IC på min saab, derfor vandinsprøjtning!
Jeg fortryder jeg smed 1200 kr i det system, da en standard intercooler giver mere og er billigere brugt, men der var også lidt sjov i at få det til at køre, så jeg græmmer mig ikke... Jeg har et system på nu, og jeg bliver forbløffet hver gang jeg har haft det koblet fra og kobler det til igen---> kæmpe forskel... Tændingsbanken er væk og den bliver meget mere hidsig end ellers... Så siden jeg HAR købt det, bruger jeg det naturligvis:)!!!
Desuden kan du også bruge systemet med en intercooler, der kræver blot man flytter dysen op før gasspjældet så vidt jeg husker...?
Så det går nok også når en IC bliver monteret en gang i fremtiden...
Hvis man kan lave systemet selv, kan det absolut ikke skade at prøve og smide det på en suge-bil... Blot ville jeg ikke give mange penge for det...
Men det er bare min mening...
Att.: Alf. Jeg har taget billeder idag af mit system, men mangler lige et kabel og software, så billederne bliver først til noget i morgen,
Mvh Daniel.

Vandet bruger varmen fra bensinen til at fordampe......da fordampningsvarmen er ganske heftig på vand, så skal der temmeligt meget mere bensin til for at få status quo. Så gevinsten på en sugemotor er til at overse. Det er et kendt faktum at en høj luftfugtighed giver en mere rolig forbrænding, så hvis du kan styre det så det svarer til "20m sigtbar tåge" så vil det da virke. Så er det helt store spørgsmål hvordan du vil styre det. :-)
Der er ikke mange der har fået noget rimeligt ud af det, men læs den gamle tråd om emnet. Glem alt om pressostater osv. Det er ca ligeså groft som at trække i en snor, bundet i en vandkande som hælder vand i luftindtaget.:-)

Hey igen
Den pressostat du får fra GIK-turbo er specielt til turbo motorer... Den kan man selv stille til at slå til, ved hvilket tryk du vil... Og nej, jeg kender ikke noget til effekten ved suge-motorer, men som sagt har jeg jo også en turbo bil, hvorfor jeg kan sige, at her holder det og giver en god effekt-forøgelse...
Men jeg syntes det er fedt du giver din mening til kende også, så vi kan få på plads, hvad det egentlig er for noget det med vand!!!
På en turbo bruger vandet heller ikke varmen fra bezinen til at fordampe, da dysen sidder før turbo, og bliver forstøvet igennem turboen... Passer det ikke for mig?
Det andet er sikkert rigtigt for suge-motorer...
Hilsen Daniel.

Att. Daniel.
Har lige flere spørgsmål hvor meget vand bruger du ca. i timen eller hvad nu man ville måle det.
Det er fordi jeg skal til at lave en vandtank til systemet, så var det jo godt at vide sådan ca. hvor mange liter jeg lave til? Plan var at lave en vandtank i et rustfri rør med et par propper i hver ende?
Det var for lave det lidt mere hi-tek en normal.
Hvad med de billederne, har du fået tage nogle, for så er jeg vældig for at se dem.
Det kunne være at det gav nyere idéer.
Hilsen Alf…

Hey igen.
Hvor meget vand jeg bruger? Aner det ikke! Men 3-4-5 liter rækker LANGT! Det er jo ikke fordi den pøser flere liter ind i timen, men kun når den virkelig får tæsk!
Jeg har taget billeder, de ligger og venter i kameraet kan stadig ikke blive koblet til! Mangler, at en kammerat tager kablet med hjem fra hans de gamle... I øvrigt er der ikke noget specielt ved mit system, det er jo bare bygget til en turbo-bil...
Med hensyn til dunk, så husk du skal have en pumpe sat på slangen et eller andet sted, så denne kan trykke vandet ind... Eller får du det aldrig til at køre:)
Daniel

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time