Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 03 mar 2025, 17:53

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Jeg har lige et spørgsmål til jer, angået vandindsprøjtning???
1: Der er om vandindsprøjtning ville virke på en standart bil uden turbo?
2: Og hvis kunne man blande sprit i vandet?
3: Og hvor meget ville det måske give bare ca.?

På forhånd tak…
Mvh. Alf

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

har du læst aktiklen på for siden ang. vandinsprøjtning ????
det kunne være du fandt lidt der :-)

Se også www.gikturbo.se
Der kan du få til både turbo og sug
Jeg har det mointeret på min saab 900 turbo 8v og det virker bare det lort...

Att: Saab - Daniel

Ok men hvor meget tror du det giver. Har du prøvet at blande sprit i, for at se om du kunne mærke forskel.

til alf
man skal blande metanol i vandet 50/50 også lidt i benzen bare en liter så øger du dit oktan tal til lige under 100. samtidig så køler det rigtig meget.
det bruger relly biler også dragstar de bruger tit ikke vand køling men kører på ren metanol og yder 2000 hk det fungerer.

Att: Alf
Hey igen Alf.
Har haf lidt karburator-sprit i, men det var mest fordi vandet ikke skulle fryse i vinter og smadre pumpen...
Der er ingen tvivl om at vandinsprøjtning virkeligt virker godt. Jeg tror min får et sted mellem 5 og 10 hk ekstra, da turboen bliver justeret op af motorstyringen, da tidspunktet for tændingsbanken er blevet væsentligt senere=højere tryk i længere tid.
Hvad det giver en bil med sug ved jeg ikke...
Men det kan klart anbefales af lave et system selv. Jeg blev lidt skuffet da jeg så hvad kittet fra gik indeholdte, da det kun var den justerbar dyse og trykregulatoren jeg ikke selv umiddelbart kunne lave... Dog er jeg i tvivl om den trykregulator der følger med til turbo-sættet er en anden end til suge-motorer... Et stille bud på en suge-motor er vel 5 hk, men økonomien bliver forbedret en anelse når den virkelig får tæst, ligesom temperaturen i motoren bliver sænket når den får vand... Begge dele positive ting for din bil!
Mvh Daniel.

Ok tak så er der hvis ikke andet end, at jeg må komme i gang. Med at hjemmebrygge et system selv, men det er måske heller så svært in da.

Jeg har lige et spørgsmål.

1: Hvad bruger man som dysse? Er det nogle man kan købe?
2: Hvad med pumpen, skal den være speciel, for at kunne holde til vand og sprit?
3: Kontraventil skal den også være speciel?

Med venlig hilsen Alf…

Hey igen Alf.
Angående dysen kan du se hvad de gør her på siden under vandinsprøjtning, ellers ved jeg ikke lige hvad du kan gøre med den...
Med hensyn til styringen af, hvornår pumpen skal starte og sprøjte vand ind, kan man bruge en trykregulator fra en vaskemaskine, der burde være noget info på den om, hvordan man får den til at give strøm til pumpen når det rette tryk indtræffer...
Hvis det har interesse, kan jeg tage et par billeder af mit system, det er sgu simpelt...
Med hensyn til hvilken pumpe du skal bruge, er det slet ikke et problem... Find en standard-beholder til sprinkler-væske med en pumpe i fra en anden bil, de er jo beregnet til at transportere sprit eller vand og sæbe, så det ser jeg ikke som et problem! Det er hvad jeg har gjort...
Jeg har netop afmonteret min kontraventil igen, den kom også fra et andet sprinkler-system, men den var for kraftig og vandet kunne ikke passere ordentligt... Nu skal jeg finde en anden med en-vejs gennemgang, burde ikke blive et problem, giver besked når jeg finder en hvis du vil vide det...
Mvh Daniel

Att: Daniel
Det kunne jeg godt tænke mig at se, de billeder af dit system?
Jeg ville også gerne vide, lidt om den kontraventil du ville bruge i sted for?

Hilsen Alf…

Hey igen.
Jeg vil bare finde en en-vejs ventil, der kun tillader vandet at løbe den ene vej, uden at det kræver særligt meget tryk...
problemet er, at hvis jeg ikke lukker min dyse efter jeg har brugt systemet, tømmer dysen resten af vandet i slangen ned i turboen, og det kan en motor ikke lide i længden kan jeg sige dig, da den tager vandet med ind i motoren når den får tryk...
Låner et digital-kamera i morgen og poster billederne herinde, så må vi se om du kan bruge det til noget...
Mvh Daniel.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time