Ja, ja.....
Der har været flere bud på historien - jeg kender den nøjagtige version af den:
I oktober måned i år (helt nøjagtigt d. 10/10) skulle Telekæden Randers og Metax sammen lave et reklamefremstød. Eventen skulle køre over en fredag-lørdag.
Som et blikfang blev Lambourghinien hentet frem til offentligt skue.
Fredag aften blev den kørt i garage i Telekædens lagerhal og stod her til lørdag morgen.
- Denne lørdag morgen var den første rigtigt råkolde efterårsmorgen i år. Omkring 8 grader, overskyet og fugtigt i vejret. -
En sælger fra telekæden og gutten fra Metax, der havde ansvaret for bilen, hentede den fra garagen den morgen. De blev enige om at køre en lille smuttur et par gange op og ned af Jomfruløkken (vejen, hvor telekæden ligger - ca. 2km industrivej), for lige at mærke suset fra Murci'ens knapt 600 hk.
Efter at have fået lidt varme i olien, ville Metax-fyren lige vise sig lidt og drejede ud på landevejen mod Hadsund, hvor den så fik lidt smæk i den bare - Info: En Murci løber 100km/t i første, 180km/t i andet og et eller andet råddent i tredie gear -
Efter at have spanket den gennem første og andet gear til den røde linie, fik den så kniven i tredie (vi bevæger os nu med 200km/t), hvorefter baghjulene opgav kampen med at holde sig i den kolde asfalt. Efter et par slingreture fandt den så grøften i venstre side af vejen.
Resten er vist fortalt så grundigt af billederne.
De implicerede fik kun småskrammer. Et par bøjede ribben og blå mærker blev det vist til.
Murci'en var bestilt til et antal arrangementer resten af året, hvorfor der måtte skaffes en ny på meget kort tid. Det er aldrig lykkedes mig at få afklaret om der var en kaskoforsikring........
Og nej, i får mig ikke til at fortælle, hvor jeg har historien fra - lad os blot sige, at jeg var i nærheden da det skete..........
/Nolan