Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 04 mar 2025, 07:06

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 29 dec 2003, 00:45 
Offline

Tilmeldt: 26 dec 2003, 13:37
Indlæg: 2
Geografisk sted: København
Jeg har et ombygnings project på bedding, og går og suger til mig af oplysninger og info vedrørende ovenstående project.
Som I jo nok kan forstå har jeg ikke mod på endnu en PVR V6´er men vil nu prøve med en Turbo istedet. Det jeg er ude efter her er lidt tips og idéer, hvad skal jeg tage mig iagt for inden jeg går igang. Jeg havde forestillet mig at rippe motor incl. forbro og støddæmpere fra en 740 Turbo årg. 87 (min 760 er årg. 86) håber ikke det giver problemer med årg. jeg ved at der bliver noget med ledningsnettet men der har jeg også resten af ledningsnettet fra 740´eren.
Jeg tænker også lidt på den Turbo motor som jeg vil lægge i bilen. Er der nogen mulighed for at vurdere sundhedstilstanden på sådan en motor ? Jeg har desværre hverken kompressionsmåling på den, hørt eller prøvet den. Hvis der i værste fald skulle en renovation af motor/turbo til, hvad ville det ca. koste? Har i evt. nogle gode link´s eller er der nogen her som er super gode til Volvo Turbo motorer ?
Mange hilsner Jesper.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 dec 2003, 07:30 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Hej Jesper har selv konverteret en 264 til 4 cyl B230 ET.

Fra 740 tages:
motor 8komplet med alle rør/slanger/kølere/ledningsnet
gearkasse (den far v6 ernen passer ikke og turbo gearkassen er stærkere)
kadanaksel

Lednings net på såddan en er rent plug and play. (køb en haynes rep manual)

Fra undervogn tages fjedre støddæmpere krænfningsstabilisatore, turboen har en hårdere undervogn

Motoren er på det nærmeste uopslidelig i standart trim hvis den er passet.

Turbo kan være slidt op tag fat i akslen der skal være lidt slør radielt, men intet aksielt.

Fjern benzin tryks accumulator fra 760 Da den holder tryk forlænge og vil give startbesvær

Her er et link til div smådele du kan få brug for

http://www.spare-parts.dk/

Mvh

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 49 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team