Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 feb 2025, 11:56

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 21 dec 2003, 21:30 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 okt 2003, 18:15
Indlæg: 379
Geografisk sted: Randers
hey alle sammen og glædelig jul & godt Nytår.
kan man bruge benzin krumtaper i diesel motor
på Golf 1/2/3 og kan de holde til det extra tryk
jeg ved at de passer i men kan de holde
MVH C.Sørensen

_________________
4X4 POWER
THIS ONE IS THE BEST
FUCK THE REST
NISSAN PATROL 3.3 TD


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 dec 2003, 21:55 
normalt ville jeg jo sige at dieselkrumtapper kan holde til mere end benz (tell me if i´m wrong) :wink:


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 23 dec 2003, 23:54 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 21:06
Indlæg: 1901
Geografisk sted: Horsens
Ja, normalt.

Men lige netop VW´s dieseler af den type er faktisk ombyggede benzinmotorer, det er derfor at krumtappen passer over i.....
Her skal vi have fat i én, som som ved noget helt specifikt på dette område.
Og den smule viden jeg har angår jo kun noget om rigtige biler... :wink: .

_________________
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 dec 2003, 14:37 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 nov 2003, 18:47
Indlæg: 533
Geografisk sted: Kgs. Lyngby
Jeg ved ikke lige om deter tilfældet på Golf motorer, men dem jeg har snakket med siger at man skal lade være!
En diesel krumtap i en benzin vil ikke holde i længden fordi den ikke kan tåle de flere omdrejninger.

Omvendt vil en benzinkrumtap heller ikke kunne holde i en dieselmotor da momentet vil være for hårdt mod plejlstænger og lejer.

Jakob TH.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 dec 2003, 14:45 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 06 jul 2003, 13:13
Indlæg: 255
Geografisk sted: København
Hvis du får afbalanceret din krumtap inden den ryger i vognen, kan man godt bruge diesel-krummerne i de andre golf maskiner! mener at en 1,8 bliver en 2.1. Diesel krumtappen er meget stærkere end den normale pga det høje moment, men den er ikke så nøjagtigt balanceret da en diesel sjældent tager over 5-5500 omdr!

_________________
-- If it has wheels, I can race it --


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 dec 2003, 12:11 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 529
Geografisk sted: Them
Jeg ved at PSA diesel/benzin krumtapper, er afbalancerede efter samme kriterier, så der vil man godt kunne bytte...

_________________
[size=100:1p5cjrlm][b:1p5cjrlm]Peugeot Partner 2.0 HD[color=red:1p5cjrlm]i[/color:1p5cjrlm][/b:1p5cjrlm][/size:1p5cjrlm]


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 dec 2003, 17:00 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 15 jul 2003, 11:34
Indlæg: 504
Geografisk sted: Stevns
Nogen der ved om samme rundbytning kan foretages på Ford's motore? Mere specifikt en 1.8 Zetec 115Hk.


/Brian

_________________
- If it aint broken, I did'nt touch it...
Billede


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 80 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team