Ville det være muligt LOVLIGT at skifte fra en 110hk/145nm 3ZZ-FE (Corolla standard 1.6) til en 143hk/170nm 1ZZ-FE motor (Celica Motor men samme udseende men 1.? begge VVT-i motore
skal man så eentuelt betale afgift?
lave ændringer på bilen?
større bremser?
en 20% forøgelse vil være 132hk/174nm
så nm vil ik over skride.. og det er også lovligt at forøge fra en 1600 til 1800 men hk bliver overskredet med 11 heste
nogle der kan komme med nogle kloge ord
Hvor gammel er bilen ..
Har lige været til syn men ca 3,5 hk for meget i følge 20% reglen og det fik jeg ikke synet ..
Så det kommer vist an på syns manden men er bilen ældre end 84 kan du være heldig at få den synet
står i overskriften at det er en Corolla 2000
dvs fra år 2000
men ved der er så mange regler... ville høre om det var muligt..
ellers ligner motorne hinanden på en prik så synsmanden kan ik se forskel... måske man bare skulle få skrevet motornummeret over på den anden motor
hvis det er lavet forsvarligt kan man betale sig fra en del hos t&s og har du betalt for sagen sku SBI bare bukke og sige tak for idag, HVIS det altså er lavet forsvarligt
en corolla 2000 har skivebremser både foran og bagi og bremser rigtig godt.. man kunne eventuelt også opgradere bremserne så den er sikre.. så kunne det være at de ville godkende den.. de vil jo bare gerne være sikker på at bilen er sikker at køre i
en tårnstiver og en hårdere undervogn ville måske også hjælpe
en 1.8 har 143 hk og 170 nm
med en turbo ved 0.6 bar har den 205 hk og 270 nm
det vil være ok. (turbo sær hos www.turbomotor.dk som kan aftages ved syn )
Hvis du er villig til at opgradere bremser, og hvad synsfolkene måske derudover ville kræve, så er de jo nødt til at godkende din bil nede på synshallen.
Hvad der så skal ske derefter er jo kun et pengespørgsmål mellem dig og told/skat.
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..