Med hensyn til forsikring, har jeg prøvet at nærlæse min egen police, nettop for at tage den slags i opløbet, men der står absolut INTET om tuning i den, så det må jo være ok, bare det er lovligt. Man kan ikke lave en aftale, og så bagefter komme rendene: "Det kan godt være vi ikke skrev at du ikke må tune min bil, men vi mente det..." (eller kan mand?)
Til gengæld ringede jeg for noget tid siden til fair-forsikring for at få nogle tilbud, jeg var enda ærlig at fortælle at min 1,2er kørte med en 1,6 motor og større bremser, men at der ville blive rettet i papirerne og betalt afgift ved næste syn.
Det var da ok, og jeg fik et rigtig godt tilbud, men da papirerne så kom ind ad døren, og jeg sad og skulle skrive under, fik jeg helt tilfældigt kigget på en rubrik nedderst på papiret. der stod at jeg erklærede at min bil ikke var tunet... Men de ville åbenbart gerne sælge mig forsikringen.
Snakkede også med en forsikringsagent fra topdanmark, han sagde at det ikke var noget problem at jeg gerne ville ha noget seriøst motorkraft i min gamle kadett (et sted over 150hk), den skulle bare forsikres som en special model, og det ville koste ca 2000,- ekstra om året.
Der må da også være andre herinde der har nogle erfaringer med forsikring, både gode og dårlige?