Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 feb 2025, 13:16

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 11 dec 2003, 19:31 
97 pakningen kan sagtens holde til 0.8 bar. så er det sku dyrt at skifte til G60 pakning. men hvis penge ikke er et problem så er det jo lige meget.... :D


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 12 dec 2003, 20:51 
Hvor lang tid har han kørt med det???
Har hans motor ikke taget skæde og hvor har han fået den chippet og just ind????


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 20 dec 2003, 18:05 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 20 dec 2003, 16:26
Indlæg: 163
Geografisk sted: Storkøbenhavn
:twisted: Hej GOLF3

Er i gang med samme project
Du skal have 1.8 cl Model ADZ toppakning(1997).
Pakningen er samlet med 3 metal plader.
Pakningen har samme tykkelse som den originale.!

Du behøver ikke at ændre dit kompressionsforhold,
men din motorstyring skal ændres!!! (vigtigt.)

Snak med Palms Auto.

Hilsen Dennis


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 dec 2003, 14:19 
Hvor kan man få den chippet/just ind billigt??
Ang. toppakning. dem jeg har snakket med siger at man skal mont. en G60pakning for at beskytte stemplerne.


Top
  
 
Indlæg: 21 dec 2003, 16:04 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Golf3 skrev:
Jeg er ved at mont. komp. på min Golf3 1,8. Jeg skal køre med 0,75bar i tryk.
Skal jeg udskifte min top pakning. Og hvilken toppakning skal jeg bruge hvis den skal udskiftes??


Hejsa...

Hvis du vil op og køre med så meget tryk vil jeg anbefale dig at sænke kompresione forholdet lidt. Ved at lægge en 2 mm stålplade og 2 toppakning sænker du den godt nok noget voldsomt. Du skal ikke gå højre op end max 2 mm mere end den ogiginale pakning. Det bedste var jo at dreje af stemplerne, men det er jo nok ikke noget du gider at rode i. Man kan jo købe tykkere skæringspakninger ved div tuningsfirmaet og dette er så den næste ret godt løsning. Ved at have flere pakninger i osv. øger du risikoen for at den springer betragteligt i forhold til kun en pakning. Så en enkelt tukkere pakning er altså lang at foretrække...

Det med om pakningen kan holde afhænger i første omgang af hvor god stand toppen og bunden er i. Jeg vil anbefale dig at få planet toppe af (men så lidt som muligt), dette vil givet vis forlænge din toppaknings levetid betragteligt da topstykker meget tit bliver en smule skæve efter nogle år.

Jeg mener at en bil som din kører med 10:1 i kompresionsforhold. Chek det lige...

Du gør nok klogest i enten at lade mindre på den eller også at få sænket det kompresionfolhold en tand. Mellem 8:1 og 9:1 ville nok være passende.

v/h christian

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 dec 2003, 16:39 
Golf3 skrev:
Hvor lang tid har han kørt med det???
Har hans motor ikke taget skæde og hvor har han fået den chippet og just ind????


han har kørt med det i et år.

Det er RH-Motorsport.Dk der har chippet det....

MVH Bruno


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 49 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team