Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 feb 2025, 16:51

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Er der én der kan hjælpe.

Jeg vil sætte turbo på min 1,8 Carina E (Lean Burn) og har lidt spørgsmål.
Jeg har en CT20B turbo og vil, hvis nødvendigt sætte et MF2 tilskudssystem på motoren. Den skal køre med 0,6 i tryk.

Når nu der hele er monteret, hvordan sikre jeg mig så at motoren får nok benzin i det øjeblik at turboen begynder at lave ladetryk…

1. Jeg skal vel også have en anden MAP sensor el. hvad?

2. Hvad størrelse skal tilskuds dyserne være?

Mangler jeg noget, så skriv det endeligt.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

Hvis du vælger at køre med mf2 er der mapsensor med til den.Ang. størrelse at dyser kommer lidt an på om du kører med trykregulator men jeg tror at 2stk. 295ml dyser er nok.Den orginale mapsensor skal lige snydes lidt.Men prøv at kontakte www.turbomotor.dk han ved hvad der skal til.Tror nok han har ecu uden lean-burn til at ligge.

Titel:
Mester Medlem

Hmmm er det dig der spørger om det samme inde på www.toyotaklub.dk.
Hvis ikke er det et besøg hver.Der er en god snak igang om emnet. :D

Titel:
Det er mig, der spørger i TCD. Men ingen ved noget om dette emne på en 7A-FE carina E motor.

Jeg har tænkt på at købe dette:

Har CT20B turbo fra Toyota med manifold.

Mangler:
Benzinregulator 875,00 kr
Regulatoren er justerbar i trykket og tilsluttes manifoldstrykket således at benzintrykket er stigende ved ladetryk. Regulatoren kan klare op til 170 L/timen.

MF2 system

Stempel 1075,00 kr (BOV)
Stempel ventilerne er de bedste, de har den hurtigste reaktion og den bedste nøjagtighed. Dobbelt stempel ventil med afblæsning til det fri. Ventilen har et flydende stempel der åbner og lukker i modsætning til membranen.

MAP sensor -1 til 2 bar 1250,00 kr

2 stk. tilskudsdyser fra 7MGTE (430cc pr.stk)

Evt. en anden ECU, hvis jeg ikke kan få det til at spille med den std. lean burn ECU.

Lyder dette helt galt ?
Det eneste jeg er nervøs for, er at den ikke får nok benzin når ladetrykket kommer første gang jeg starten motoren og ruller en tur.
Den må godt få for meget benzin, så jeg mister effekt. Det kan ordnes.
Men jeg kan ikke redde en motor der smider ét stempel el. to, når den får tryk... :-(
Tak for hjælpen.....som du kan se er der ikke den store respons på dette spørgsmål !!!

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nordsjælland
Glem alt om en anden benzintryksregulator, hvis du har et programmerbart tilskudssystem. Øg ladetrykket meget forsigtigt aflæs lambda værdierne og lyt efter tændingsbanken.
Men 0,6 bar på en leanburn motor uden avanceret motorstyring og intercooler er en drøm.
M.V.H
Morten
:roll:

http://www.volvo200klub.dk/index.html

Titel:
Mester Medlem

Att morten.Er det noget du har noget erfarig i??Vil godt give dig ret i at han skal have intercooler på,men avanceret motorstyring er da vist skyde over målet.Jeg kan skaffe ecu-box uden leanburn.Mf2 der er 3d
har jeg også med indbygget mapsensor.

Titel:
Nyt Medlem
Brugeravatar

Hva med bare at smide en Celica turbo motor i.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nordsjælland
Finn Tolstrup Pedersen skrev:
Att morten.Er det noget du har noget erfarig i??Vil godt give dig ret i at han skal have intercooler på,men avanceret motorstyring er da vist skyde over målet.Jeg kan skaffe ecu-box uden leanburn.Mf2 der er 3d
har jeg også med indbygget mapsensor.

Ingen erfaring med denne motor, kun sund fornuft.
Hvis man kan på hjemme fusker basis kan opnå et ladetryk på 0,6 bar med et højt kompressionsforhold, behøver man ikke at skrive til dette forum.
Så er man ansat på en motorudviklingsafdeling på en stor bilfabrik.
Denne MF2 er ikken ecu men kun en styring af nogle tilskudsdyser.

Obs Sæt en turbomotor i fra en anden model og få problemer med Told og skat og biltilsynet nej tak er alt for dyrt

M.V.J.

Morten

http://www.volvo200klub.dk/index.html

Jeg har erfaring med disse motorer da jeg har sat turbo på 2stk Carina E og et stk. Avensis med 7A-FE motorer i
OG der skal sænkes kompretion på den og det gør du med 2Stk 4A-FE toppakninger (fra Carina E 1.6 brug KUN org.).

Så skal der MF2 på og 2stk 300ccm dyser er OK eller støre.

Trykregulator er ikke en god løsning da benzin pumpen ikke kan give mere end 4.5bar og benzin trykket skal være 3.6bar ved 0.6bar´s ladetryk bare for at give benzin til de 107hk den har std. og 0.9bar´s højrere tryk giver ikke meget gennem 4 stk 171ccm dyser som kun bliver udnyttet med ca.70% af kapasiteten.

Intercoleren der passer rigtig godt på sådan en Carina E kan du købe hos Gadbjerg Motorimport men han holder lukket til 5 januar 2004.

En CT20B er måske lidt stor til en lean burn jeg ville bruge en normal CT20 da der ikke er så meget flow i den motor før der kommer knaster i fra en 4A-FE.

Der skal også lige bruges en FuelCutDefender så den orginale ECU ikke lukker for benzinen når der kommer tryk på.

Titel:
Mester Medlem

Att morten.Vi kan nem blive enig om at sænke kompression er det bedste.
Men kørestil har også noget at sige.Alt kan jo ødelægges.Har en kammi der kører 626 2.0 i 16V med 10-1 i kompression og 0,7 bar.Det har han kørt med i 2 år.Vi har selv monteret(altså garage fuskere).Vi har haft turbomotor til at montere mf2.Det holder squ fint.Men jeg har nu ingen planer om karriereskift. :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time