Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 feb 2025, 12:39

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Fælge
Hej
Nogen der ved hvor store fælge der kan sidde på en sierra??
Jeg vil meget gerne have 19" med 215mm brede dæk på og sænke den ca. 60mm men så skal skærmene udbygges en del? for når jason watt kunne få 20" på sin New Bettle kan jeg vel også få 19" på min sierra...det kan vel ikke være umuligt? nogen der har prøvet et lignede projekt? eller kan jeg lige så godt glemme det og bare købe nogen 17"?

på forhånd tak

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Hej

Hmm 19" lyder en anelse vildt, og så på en sierra, men tror sagtens det kan lade sig gøre, men ville holde mig til omkring 40mm sænkning...

Der findes størrelsen 215/35-19, men du skal være klar over det koster kassen, og mener kun det er dunlop der laver denne størrelse..

18" kunne jo osse være et bud, og den ligger tættere på din originale rullediameter, og laves ligeledes i 215/35...

Hilsen Martin R

Titel:
Ja okay men jeg vil gerne lave noget som er lidt usædvanligt og som folk ikke ser hver dag...altså hvem kører efterhånden ikke med 17" minimum? ud over dem der kører Golf ll men hvis man nu tager nogen ultra lavprofils dæk til de 19" burde det vel kunne gå?

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Hej

Jamen 215/35-19 er den laveste størelse du kan bruge, men alt afhænger af ET og bredden på fælgen.

Et andet er sænkning, der ligger jo en begrændsning i hvor lavt den kan stå, og hvis den skal sænkes meget, ja så skal du lave dine skærme om, og være sikker på at dit ET er passende, så den ikke går invendig på skærmen, der er trods alt lettere at hive skærmene ud, end at skulle skære i lortet.

Jeg har ingen anelse hvordan en sierra se ud sænket f.eks 40mm, og med og 215/40-17 som de fleste sierra køre med, så du skal vide hvad du har at gå udfra..

Hvor mange penge har du, det du vil have kommer til at koste et par månedsløne?

Hilsen Martin R

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Hej

Har lige tjekket hvilket dæk du kan få i 215/35-19, og via Http://www.reifen-direkt.de, er der kun et mærke nemli Pirelli PZERO NERO 215/35-19 ZR, og de koster den nette sum at 1680kr stk.

Hilsen Martin R

Titel:
hej.
ja det ser vist ud som om jeg må nøjes med 17" indtil vidre for fælge er ikke lige det eneste jeg vil lave om på den...har tænkt på at give den hele turen med komplet skørte sæt, omlakring, størrere motor osv. så de 19" må komme som et senere projekt

mange tak for hjælpen

Titel:
Junior Medlem

Geografisk sted: Horsens
det kan man ikke så køb en bil med udbyggede skærm kasser eller i det hele taget køb en bil uden buler :twisted:

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Hej

Citat:
det kan man ikke så køb en bil med udbyggede skærm kasser eller i det hele taget køb en bil uden buler

Og hvorfor kan man så ikk det?

Det er selvfølgelig bedre at holde sine skærme originalt for at beholde dens stivhed, men man kan sagtens lave en udbygning af skærmene så det holder, og i styling mæssige tiltag gør man jo disse ting, om du så ka li det eller ej...

Hilsen Martin R[/url]

Titel:
Junior Medlem

Geografisk sted: Horsens
det kan man også godt det, og det plejer også at se godt men hans bagerste skærme er så smadrede at hvis de bliver udbygget rammer de kun lige original skærmvide

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time