Ja, det er derfor det er så skideskægt at lave kørelys på en gammel japser, især hvis det er en Nissan.
Jeg plejer bare at sige, at 85 og 86 er spolen, når der er ~12v mellem 85 og 86, så "klapper" relæet, uanset hvad der er + eller - !!!
Og når relæet så er slået TIL, er der strømforbindelse mellem klemme 30 og 87, uanset hvad vej strømmen går!!!!
På nogle relæer er der dog indbygget en diode, som gør det vigtigt at følge Havneren´s rigtige og udførlige beskrivelse NØJE!!
Men det jeg skriver ovenfor betyder også, at hvis man lige tester relæet med et separat batteri brænder man (pånær dioderelæer) IKKE relæet af ved at bytte om på klemme 85 og 86, og man behøver IKKE at have klemme 87 eller 30 forbundet til nogetsomhelst
_________________ Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
|