Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 03 mar 2025, 17:48

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Hey

Jeg skal ha "chrom" lakeret 4 17" alufælge på Nordsjælland. men det er åbenbart ret svært. For jeg har ringet til små 10 autolakkere, og har endnu ik kunne få nogen til at køre det. Nogen som har et bud på en som kan lave det.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

hejsa nsl.. ingen autolarkere kan male krom.. INGEN!
det tætteste du kommer er en pulver lakering hos en industri lakerer (en lakering de sætter strøm til)
hvis du vil have krom fælge skal de til tyskland og højglans poleres eller sendes til sverig og "forkromes" pris ca 5000kr
håber dette hjalp dig mvh mik :-)

Hey Mik.

Hmm pudsigt.

Det er ikke ægte chrom. det skaller nemlig ikke af når man pudser på det. Men der forsvinder lige som lak, og efterlader en "sort" plamage , lige som efter lak restr du ved. De er blanke, og alligevel ikke spejl blanke som chrom.

Så det er ikke ægte chrom. Dvs der er ikke nogen steder i dk der kan lave det?

det ER krom du har på fælgene nu sikkert.. men producenterne gik fra at bruge det igen netop fordi det ikke kunne holde.. Det nærmeste sted du kan få det lavet er i sverig og det kostede som sagt ca 5000 og så skaller det alligevel af efter et år! det bedste du kan gøre er at få dem højglans poleret i tyskland!
mvh mik

Medlem
Brugeravatar

Hej.
Du kan rent faktisk købe kromak på spraydåse, det har jeg selv malet kanten af mine fælge med. Men det er kun en halv løsning. Der skal ikke meget til før lakken bliver matgrå, og giver man den klarlak bliver den også grå. Det bedste er at få fælgene poleret eller forkromet, som Mik nævner det.

Hej Mik. Jeg er faktisk næsten sikker på at det ikke er Chrom, men en pulver lakering der er på nu. i Så fald er det noget underligt chrom, da det opfører sig som lak når man sliber på det.

Jeg var inde hos en autolakker igår, og han sagde at de skulle pulver lakeres hvis de skulle ha det look igen.

Lige nu tror jeg at jeg forsøger mig med at lakere dem selv.

I øvrigt er det Kosei RG fælge.

mnnnmmn kosei! lækker fælg :-P har selv nogle fælge jeg skal have pulver lakeret men skulle vente til de skulle "sprøjte i den farve igen"
en skam du ikke bor i jyll så kunne vi gå sammen om det.. :-)

Yeps. Også derfor jeg var lidt ked af at "miste" den originale glans.

Men det er der ik noget at gøre ved. Nu er de lakerede.. Så hvis jeg en dag finder nogen som kan pulver lakere på sjælland til en fornuftig pris, så kan jeg få dem "omlakerede".

Hvad ville det koste der hvor dine skulle lakeres?

Medlem

Geografisk sted: Frederikssund
Dem her kan måske, og de ligger jo tæt på Danmark.
http://http://www.falgfixarna.se/

Niels

hvis det bare var mine der skulle lakeres uden de havde gang i noget selv 2000kr.. men hvis jeg ventede til de var igang med samme farve kunne det laves for 1000. :-)
mvh mik

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time