Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 03 mar 2025, 22:41

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Hey.

Jeg står og skal til at købe nogle fælge til min Golf 3 1,8 CL

Jeg havde egentlig tænkt mig at smide et på 17" på, men hørte så at den ville blive ALT for sløv (ved godt at det ikke lige er den hurtigeste bil som standard) men passer det? Skal jeg bare holde mig til 16" eller kan 17" gå an?

På forhånd tak

Peter

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Hej

Ved montering af 17" vil det kunne mærkes til at starte med,
men det er mærkbart jo færre HK bilen har...

Den nærmeste dæk størrelse er 205/40-17, og den er ca. 3% større end din originale montering (185/60-14)

Man kan også få dækstøresen 215/35-17, som ligger 1% fra din orig. dækstørelse,
men den er noget dyrere end 205/40,
og komforten er osse noget ringere.

Et andet er ET og sænkning, hvis du ikke sænker over 40mm, kan 17" snildt gå and, og du skal vælge ET 35-40.

Hilsen Martin R

Nyt Medlem

DEN KAN SKU SAGNES KØRE PÅ 17 TOMMER UDEN DEN BLIVER ALT FOR SLØVOG HVIS DU KØBER DEM I ET 35 OG I 7,5*17 MED 205 40 17 SÅ KAN DU SAGNES SÆNKE DEN OVER 100MM UDEN DEN GÅR PÅ

Nu har jeg ikke tænkt mig at sænke den mere end MAX 60mm for og 40mm bag.

Så det lyder som jeg sagtens kan smide nogle 205/40-17 sutter på...

Eller huh?

ET? Det er jeg ikke lige med på? Hvad er det?

/Peter

Senior Medlem
Brugeravatar

Hej

Toftager Skrev:

> Nu har jeg ikke tænkt mig at sænke den mere end MAX 60mm for
> og 40mm bag.
>
> Så det lyder som jeg sagtens kan smide nogle 205/40-17 sutter
> på...
>
> Eller huh?
>
> ET? Det er jeg ikke lige med på? Hvad er det?
>
> /Peter

Gider ikke kommer med den teknisk forklaring om ET, og hvis du ikke skal have bilen vold sænket, så vælg ET35, og en 17/7,5 med 205/40-17 på,
kan du godt sænke 60/40, uden at noget går på når du drejer hårdt rundt i et sving.

Dog kan der i nogen tilfælde med valg af for blød undervogn, kan man godt skraver på hjul kasserne hvis man køre lidt for vildt.

golf: har du prøvet at sænke en G3 100mm, Jeg har selv en vento med 16/7,5 med 215/40, og sænket min 80/65, den skraver på både for og bag?

Hilsen Martin R

Nyt Medlem

ja men min er da sænket ca 130 mm hele vejen rundt og den skraver da ikke på med 5 mennesker i så prøv en lidt hårdere undervogn

Nyt Medlem

her der er et billed af min golf og her er den sænket 110 mm har skruet den 20 mm længere ned siden og skraver sku stadig ikke på og det er 7,5 * 17 med 205 40 dæk på

Senior Medlem
Brugeravatar

Hej

Jeg kan godt se den er lav, men 110mm skal du sku længere ud på landet med.

Jeg har som sagt sænket min 80/65 og den er næsten ligeså lav som din, ment med fra dæk til skærm, nu har min ikke forøgere på, så din ligger lidt tættere på skærmene.

Prøv lige at måle den til det øverste sted på kofangeren, så kan vi lige få en konkurence??:-)

Vil skyde på at din er sænket 80/70 på billedet.

Mit Wietec gevind har stadig 30mm tilbage, så jeg kommer ned i 110mm efter mine beregninger, og så ligger min Vr6 spoiler 4cm over vejen,
for nuværende er den 7cm.

Ved godt jeg kunne bruge en med hårdheds justering, men det er der ikke lige penge til PT.

Jeg er mest tilhænger af at den står med samme højde for og bag,
så når jeg får mine aluer på i denne uge, så skal jeg have bukket mine skærme for og bag, meget pga af den går på bag, fordi jeg har 215, og at jeg har fået lavet spacere til mine RH så de bageste komme 10mm længere ud i hver side, og med læs på, går den på, men det er jo ikke bilens skyld.

Men man skal lige finde ud af hvad man vil, der er nogen som går op i køreegenskaber, andre vil have en voldsænket vogn.

Når man så voldsænker skal man være klar over at bilens skærme er i vejen, så man skal være opsat på måske at lave dem om...

Og en hårdt opsat undervogn er det optimale, men man skal gøre op hvad man vil, og være klar over at bilen mister alt komfort, og er et helvede at køre i, og ens undervogns komponenter kommer tæt på vejen,
bundkar, bære arme, udstødning etc...

http://www.bilgalleri.dk/uploads/566.jpg?15662

Kan ikke få billedet til at blive der, så tjek siden:

http://los-polos.subnet.dk/_1059387.html

Her er et par billeder af min slæde, så kan vi jo studere hinandens,
hmm har ikke lige stødt på din i gentofte, men kommer næste gang,
så kan vi jo kaste lidt mere lort efter hinanden der:-)

Min slæde blevet skruet mere ned foran (billedet med stålfælgene og uden venstre sidespejl), den kan ikke blive lavere bagi, da jeg har nuten der,
men er nu osse tilfreds med højden der...

Hilsen Martin R

Indæg ændret (17-04-03 01:36)

Nyt Medlem

okay men min gevindundervogn kan alså skrues 140 mm ned og der var ca 25 mm gevind tilbage på den men det er lidt svært at måle til oversiden af kofangeren for bilen står adskilt lige for tiden og når den kommer ud og køre så har den fået rs kofangere på men den er sku stadig meget behagelig og køre i selvom den er så lav men jeg har også rullet skærmen på den de er blevet 15 mm breder bagpå i hver side

Senior Medlem
Brugeravatar

Hej

Jeg tror vi lader de ligge med hvor meget vores gevind kan skrues ned, vi kan vidst ikke blive enige på det område, men for de flestes vedkomne er det osse aldeles lige meget, for vi er et fåtal der køre så lavt,
og man finder for de meste selv ud af hvor begrænsningerne ligger, hen af vejen.

Jeg har nu heller intet at sætte på min ikke eksisterende komfort,
du mener måske at den er behagelig at køre i, men det er den ikke for andre, der er vant til en mere komfort.

Men når man er tilhængere af lave vogne, vænner man sig til de skavanker der uundgåelig må komme, både med afkald af komfort,
og begrændsninger man har når man køre med lave biler.

Hilsen Martin R

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time