Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 03 mar 2025, 18:18

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: hjælp!!!
:-(

Har lige købt et kn kit der passer til min alfa 75 2.0 ts.. let at montere, men hvorfor fanden, kan min bil ikke gå ordeligt i tomgang, efter at jeg har vendt luftmængdemåleren 90 grader,som man skal for at montere den...
Lige så snart jeg "retter" luftmængdemåleren om, som den sidder normalt, så justerer den tomgangen som den plejer, og uden problemer.. Når tomgangen svinger er det mellem 500 - 1100 omdr.. Normalt er ca. 800 ved varm motor... HÅBER MEGET at der er nogle kloge hoveder der vil hjælpe mig..

På forhånd tak..
Sommer

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel: Re: hjælp!!!
Hej har prøvet det samme med en 75 Tser trår nok det er fordi at det er et spjæld der sider inde i låft mængde måleren og når der ikke er der helt store sug på din motor i tom gang kan den ikke rigtig holde spjældet åbent også kvæler den motoren. men så går motor styringen ind og giver lidt mere benxin for ikke at gå i stå også kunner der sug nok til at spjældet åbner igen... Så står den og ruller , så lad mængde måleren side som den plejer og sæt det nye filter på

Men Hvad skal så holde luftmængdemåleren fast? Den ligger jo så bare og rasler rundt. skal jeg lave en speciel holder, eller har du en god ide? Bare pisse surt, når man har købt det som et færdigt kit... sukkk

Jepper der skal du lave et stykke flad jern der går ned på vangen lige under .....

ved du så hvorfor min motor bevæger sig en hel del i tomgang (har lige fået lavet motor for 18000,-, den gjorde det også inden). Skal motoren bevæge sig så meget, man kan mærke det i sæderne når man holder for rødt i tomgang..?

Det kunne tyde på et meget dårligt motor ophæng ... Hvis den så også har en lidt lav tomgang kan motoren ligge uroligt og sammen med et evt motor ophæng kan det virke volsomt ....

Hej.
Hvis det er dit eller dine motorophæng der er dårlige, er det nemt at tjekke!
Hvis din håndbremse låser på baghjulene, så træk den og sæt bilen i gear. Herefter prøver du at sætte bilen igang som normalt, dog med flere omdrejninger, for at bilen ikke skal gå i stå. Ha' motorhjelmen åben og få en ven til at holde øje med motoren.
Din motor bør rykke sig en del mens du prøver at koble til, hvis ophængene er i stykker...
Ellers kan en skruetrækker afgøre om det gummi der holder motoren og sikrer mod vibrationer er i stykker, simpelthen ved at stikke skruetrækkeren i og se om gummiet er blødt og/eller stikker udenfor de metaldele der omslutter ophænget...
Håber du finder dit problem og får det løst,
Daniel

VIl jeg lige chekke ced lejlighed... MANGE TAK FOR HJÆLPEN FORELØBIGT!!

Du må ikke vende lutfmængdemåleren, den skal sidde vandret.

mvh Lasse

Hvorfor??? KIttet OPFORDRER JO TIL DET...???

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time