Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 23 apr 2025, 08:06

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 187 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 19  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Medlem

Geografisk sted: Sydsjælland
Ja på det punkt er jeg ikke helt enig. jeg kan ikke rigtig se hvorfor det skal være ulovligt at fælgene rager ud over så længe at mønsteret på dækkene de er inde under skærmene. Det skulle jo efter sigende være lovligt i Tyskland på den måde. Men jeg kan da ikke se hvad der skulle være så farligt ved at fælgene rager lidt ud over skærmene så længe mønsteret holder sig inden for. Ja det er da for dårligt at man selv skal betale vasken af bilen. :D

Jeg så forresten lige i nyhederne at SBI skal privatiseres fra udgangen af 2005. Så mon ikke lige at vi skulle samle nogle penge sammen og så købe Bilinspektionen, så skulle vi jo nok få synet vores biler. :) Men i forbindelse med at Bilinspektionenerne bliver privatiseret var det måske muligt at få indført nogle ændringer i lovgivningen omkring syn, eller at få indført noget special-syn.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

Det var jo lige præcis det jeg var inde på tidligere i debatten! Jeg mener da at jeg har nævnt det... TUV i Tyskland har jo vist interesse for at købe det i DK!

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM

Titel:
Medlem

Nå okay ja det har jeg desværre ikke set. Det må du undskylde :wink: Ja det ville da ikke være nogen dårlig ting hvis TUV købte det, i så fald skulle det jo nok være muligt at få synet ting med TÜV godkendelse. Men det må da være nemmere at få indført nogle ændringer når også det ryger over på private hænder. Det vil jeg da i al fald tro.

att. Havneren: Du kører med Megasquirt ikke? Var det på den bil som du lige har fået synet? Fordi jeg har da læst at der måske vil være problemer med at få synet biler med programerbare styrebokse? Men havde du nogen problemer med at få den synet med Megasquirt, hvis ellers det var den bil som du fik synet?

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
Prøv at forestille dig at DU kom "for tæt" på en cyklist eller en fodgænger (uanset grunden!!) og vedkommende blev seriøst alvorligt skadet blot fordi dine dæk ragede udenfor skærmkasserne.
Denne diskussion er helt analog til snakken om kængurugitre, hvor bevisligt folk er døde pga. regulær styling.
Vi skal fandme have mulighed for at tune og style vore biler og køre lovligt rundt i dem, det er det som det handler om, og den der med kængurugitre eller 10 cm dæk udenfor skærmkasserne hjælper bare IKKE, selv om nogen synes det ser smart ud.
Vi lever (efter sigende) i et frit land, og spritterne og narkomanerne har altså også bare ret til at krydse vejen.....

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..

Titel:
Mester Medlem

var der ikke noget med du kommer en del på brandstationen TRANSITFAR? prøv at se på hjulene på den store (røde) brandbil! kan du se skærmene IKKE dækker hjulene? på den er der kun krav om at BOLTE/MØTRIKKER skal være afskærmet med en hjulkapsel eller lignende! er det ikke mærkeligt? kan man DISPENSERE for sikkerhed? kan du huske hvad jeg skrev tidligere i denne tråd om en SKRALDEBIL?? MVH. søren

Titel:
Tingene vil altid være anderledes når der er store penge på spil, det gælder både med skraldebiler, alm. lastbiler, forurening fra fly m.m. men mon dog vi kan få nogle med stærke pengeinterreser til at tale vores sag? tror det ikke, vi er trods alt kun en minoritet.
ALT kan købes for penge.

Titel:
kadettcqp skrev:
att. Havneren: Du kører med Megasquirt ikke? Var det på den bil som du lige har fået synet? Fordi jeg har da læst at der måske vil være problemer med at få synet biler med programerbare styrebokse? Men havde du nogen problemer med at få den synet med Megasquirt, hvis ellers det var den bil som du fik synet?

Jo... Det er mig med MS og jo... det var den bil og jo... den blev synet med det på. Som tidligere nævnt kiggede de overhovedet ikke i motorrummet. Og så også tidligere nævnt handler det om ikke at give flere oplysninger fra sig end lige højst nødvendigt. Men jeg kan godt nok ikke se hvorfor programmerbart EFI ikke skulle kunne synes???

v/h christian

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Hej.
Programmerbare tændingssystemer og motorstyringer kan give problemer efter de nye regler da du i princippet kører med variabel CO-udledning og variable emissonsværdier. Du kan jo ikke dokumentere at du 5 km efter syn ikke programmerer din tændning om så forbrænding, og dermed emissionsværdierne, ændrer sig. Dette kan nok blive et meget stort problem da der jo er HK at hente med sådan en motorstyring, så incitamentet for at montere programmerbare styresystemer er bestemt til stede!
I diskussionsgruppen diskuterer (!!) vi lidt hvilke krav man kunne stille for at kunne få en bil synet med denne ændring.... f.eks. i Sverige kan biler der skal synes med konstruktive ændringeruden katalysator eller lambdamåler "slippe" med en miljøafgift på 7000 SKr.

Titel:
Mester Medlem

Lasse Kristensen skrev:
Hej.
Programmerbare tændingssystemer og motorstyringer kan give problemer efter de nye regler da du i princippet kører med variabel CO-udledning og variable emissonsværdier. Du kan jo ikke dokumentere at du 5 km efter syn ikke programmerer din tændning om så forbrænding, og dermed emissionsværdierne, ændrer sig.

Hvad er det for en regel? Den syntes jeg da ikke jeg kender! Kan du lige ligge et link?

Man kan jo heller ikke dokumenterer på en orginal boks at man ikke skifter chippen når man kommer hjem... Hvor er vi så henne?

v/h christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM

Titel:
Medlem

Jeg kan stadig ikke se problemet med de brede fælge fordi så kan det jo lige så godt være sidespejlet eller måske et par skærmforøgere man kører på cyklisten med. Så skulle det jo også være ulovligt at sætte større sidespejle på. De kan jo også være til fare når man kommer tættere på cyklister??? Jeg syntes og vil altid synes at den regel er dårlig. Så længe at mønsteret fra dækket er inde under skærmkanten kan jeg ikke se at det skader!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 187 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 19  Næste

Alle tider er UTC + 1 time