Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 24 jun 2025, 08:32

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 187 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 19  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Medlem

Geografisk sted: Sydsjælland
Jeg vidste faktisk ikke at man kunne gå op og kræve pengene tilbage når den gik igennem syn. Er du sikker på at det er tilfældet? Men jeg satte jo andre fælge på inden jeg kørte til syn, så den var jo ikke synet som da den blev stoppet. Men jeg fik da også én anmærkning, dog ikke på noget af det de havde kaldt mig til syn på. Så det går nok ikke at gå op og klage, da jeg ikke tror at jeg vil få så meget ud af det. Men nu skal jeg også lige se om det skulle være muligt at få den godkendt med 13"'erne på til sommer. Jeg skal jo nok først have bygget mine skærme lidt ud. Der gælder jo desværre ikke samme regler i DK som i Tyskland f.eks. med at fælgene godt må rage ud over bare mønstret er dækket er skærmene. Men det kunne da være at jeg skulle undersøge om det var muligt at få fat i en godkendelse til de fælge. Det ville jo nok gøre det lidt nemmere.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Senior Medlem

[quote="Transitfar"]
Måske det nemmeste ville være at tage en ordentlig snak med chefen nede på sin lokale synshal, og evt lægge et pænt stykke papir med spørgsmålene ordentligt formuleret på.

Hvis man så samtidig gør det 3-5 steder rundt omkring i landet, bliver det da rigtig interessant..........[quote]

Den er jeg frisk på hvis du eller en anden laver sådan en skal jeg nok gå ned til den lokale sbi her i Næstved, hvis vi så gør det mange steder, og så sender svarene til en journalist på f.eks. TV2 eller lign.. en man har snakket med før self.. så kunne der da komme noget debat igang eller ??

Mvh
Morten
Golf2.dk
BMW 320i

Titel:
Mester Medlem

kadettcqp skrev:
Jeg vidste faktisk ikke at man kunne gå op og kræve pengene tilbage når den gik igennem syn. Er du sikker på at det er tilfældet? Men jeg satte jo andre fælge på inden jeg kørte til syn, så den var jo ikke synet som da den blev stoppet.

Det var et forsøg på at få dig til at prøve. Hvis jeg blev stoppet og kalde til syn og jeg gav 400kr for det og bilen bare gik igennem uden at blive kasseret på det som var årsaget til synet... SÅ stod jeg nede på gården og forlangte pengene refunderet et par timer efter! Det ligner jo ikke noget at du skal betale for at en dum betjent går ud over hans kompetance og kalder dig til syn på et grundlag han absolut intet ved om... Det kan han så gøre igen og igen og igen og igen... get the point?

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM

Titel:
Medlem

Ja jeg kan godt se hvad du mener, men eftersom at jeg har været henne og skifte fælge inden jeg kørte til syn så tror jeg ikke rigtig at den går. Men hvis jeg bare havde kørt den derned og den var gået igennem sådan som jeg blev stoppet med den så havde jeg helt sikkert også klaget. Men det går nok ikke i det her tilfælde, og jeg skulle nok også have været noget hurtigere med min klage i så fald. Men nu er jeg da ikke blevet stoppet af politiet siden, men håbede lidt på at møde dem den dag jeg havde fået den synet og så blive stoppet af den samme betjent så jeg lige kunne forklare ham at den altså blev synet stort set som den stod da han kaldte mig til syn. Men nu har jeg da været til syn 2 gange inden for et halvt år, så er man da sikker på at ens bil er iorden. :) Men havde da godt nok blevet gal hvis min bil var blevet kasseret.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
Fik den betjent, som stoppede dig, skrevet ned nogen som helst steder, hvilken dækmontering der var på bilen????

Hvis det IKKE er tilfældet, så send en SKRIFTLIG klage til politimesteren.
Nærlæs evt. "Havneren"s indlæg om ikke selv at fortælle for meget...
Det er jo ikke prisen på synet det handler om, men princippet i at en uvidende (=dum) betjent kan skalte og valte med dine penge og tid fordi han ikke lige kunne finde en sprunget pære, da han så sig sur på dig!!!!

Sagen er principiel for alle som har bil, og hvis du synes det er svært selv at formulere en klage, kan du helt sikkert få hjælp herinde, eller eventuelt via vores nyhedsgruppe, som jeg sender adressen på i det næste indlæg.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..

Titel:
Medlem

Nej han skrev ikke noget ned omkring dækmontering. Der var bare et kryds ved dæk/fælge på synsindkaldelsen. Så principielt kunne man da godt klage. Men jeg tror bare ikke at man kommer så langt med sådan en klage. Og rent faktisk havde jeg jo også andre fælge på da jeg blev stoppet. Da jeg ikke mener at jeg har mit 100% på det rene kan jeg ikke rigtig se nogen grund til at klage. Men det er da rigtig at hvis nu den var blevet synet helt som da han kaldte mig til syn havde jeg helt bestemt også klaget.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Nå, det er så endnu en af de ting jeg ikke lige kan få til at spille i dag .... :cry: . Men det meste af den fucking visdomstand kom da ud på tandlægens bord..... :?

Men gå ind på www.groupcare.dk og find en gruppe, der hedder bildebat. Spørg bare om at blive medlem (det koster altså ikke noget... :lol: ) og henvis til denne tråd på powerpage.

Jeg er sikker på at vi er nogle stykker, som hellere end gerne vil være med til at hjælpe dig med at formulere et par breve til "din" politimester.

Formålet med nyhedsgruppen er bla. også at skabe lidt opmærksomhed omkring politiets jagt på folk, som gør lidt ekstra ved deres bil.

Jeg vil lige for at komme enhver tvivl i forkøbet gøre opmærksom på, at vores formål er at gøre det muligt, at køre i tunede biler som er SYNET OG GODKENDT!!

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Tja, det er jo nemt at være bagklog, så skæld mig ikke ud for den næste bemærkning, men kom da endelig med en konstruktiv kommentar....

"Hvis det havde været mig havde jeg dæleme smidt en af de der 13" i bagagerummet, og så spurgt synsassistenten om min bil ville kunne synes med dem på!! Og så lige gjort opmærksom på, (og det kan man sagtens gøre på en pæn og ordentlig måde!) at uanset om svaret ville være ja eller nej, ville jeg gerne have svaret på skrift. Også selv om et skriftligt svar ville kræve 2-3 mdr´s ekspeditionstid!"

Titel:
Medlem

Bare rolig jeg er meldt ind i den nyhedsgruppe. :) Ja jeg ville da også som før sagt have skrevet hvis jeg ellers følte at jeg havde mit helt på det tørre men det mener jeg desværre ikke i den her situation. Og den kan altså ikke synes med de 13" da de rager ud over skærmene og det er de jo ikke så glade for her i DK. Men jeg er da glad for at i ville hjælpe hvis det var. Men da jeg selv er med i nyhedsgruppen vil jeg også gerne selv hjælpe til med at få biler med ændringer synet. Men jeg mener bare at det kræver at man har sit på det rene. Men nu skal jeg have bygget mine skærme lidt ud så fælgene kan være der uden at stikke ud over og så har jeg tænkt mig at køre ned og sørge for at få en godkendelse på de fælge så jeg er fri for at blive kaldt til syn hver gang jeg bliver mødt af politiet.

Senest rettet af kadettcqp 14 nov 2011, 12:53, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

At dækkene ikke må rage uden for skærmkanterne synes jeg er rimeligt nok.
Her i landet går man jo efter laveste fællesnævner, og når man så tænker på hvordan en vis andel af cyklister og fodfængere tér sig i trafikken, sååeeee.....
Jeg vil i hvert tilfælde meget nødigt have Tanzitten svinet til på den måde, det er ikke pænt...
Og turen i vaskehallen skal man endda selv betale..... :cry: .

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 187 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 19  Næste

Alle tider er UTC + 1 time