Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 feb 2025, 12:49

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 56 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 04 dec 2003, 15:42 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 132
Hvis du skal slå ham i BMW'en i en 1/4mile, skal du nok tænke på NOS - ihvertfald hvis det er en one-time event. Ellers får du nok svært ved at nå de heste du drømmer om :)

Det med at få bilen til at stå fast er nok lige så stort et problem.

Så er der jo bremseproblematikken. Du skulle jo gerne få stop på dyret igen.

Gearkassen, trækaksler osv. kan heller ikke holde til alle de heste.

Jeg har været med i en 170 hk Uno. Den trak så sidelæns på vejen pga at trækakslerne er forskellig længde.

Men projektet er da spændende - men det vil blive meget dyrt. Ved ikke hvad budget du regner med at bruge

mvh Johnny and


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 dec 2003, 15:54 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jul 2003, 21:59
Indlæg: 304
Geografisk sted: Sønderjylland
Johnny and skrev:
Jeg har været med i en 170 hk Uno. Den trak så sidelæns på vejen pga at trækakslerne er forskellig længde.
mvh Johnny and

Nu ved du vist ikke forfærdlig meget om uno turboer!!
den længste af trækakslerne den høre har et led på sådan at den ikke trækker skævt.
ved ikke om det er gennerelt for uno, men turbo modelen har.
hvilken uno var det du prøvede med 170hk??


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 dec 2003, 15:55 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 nov 2003, 18:00
Indlæg: 528
Geografisk sted: Brønderslev, Nordjylland
Uno Turbo skrev:
Okay, men sådan en Garret T28, hvor mange heste kan den maks holde til, og hvor mange bar er makset på :?:


du skal max køre med 1.1 bar i lade tryk hvis du vil køre længere tid. for dine stempelringe holder ikke ret lang tid med over tryk.

hvis du får nogle støre dyser i og med en t28 så vil jeg skyde på et sted mellem 160-200 hk.

_________________
Golf 4 GTI


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 dec 2003, 16:09 
Offline
Nyt Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 dec 2003, 17:51
Indlæg: 18
Men hvis i kan bare komme med nogen forslag så hvilken bil det så skal være, har nemlig ikke givet noget for Uno'en.. Men som sagt den skal bare kunne køre fra den der BMW 545I :lol: :lol:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 dec 2003, 22:54 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 nov 2003, 18:00
Indlæg: 528
Geografisk sted: Brønderslev, Nordjylland
jeg har også været med ude og køre i en fiat uno turbo med 187,6 hk og den trækkede ikke andre veje end lige ud.
der¨må havde været noget i vejen med den du var ude og køre i



uno turbo: du skal da bare få din uno til at blive hurtig. :twisted:
hvis du vil have din uno til at blive rigtigt hurtig så kender jeg manden du skal snakke med. :!:
han hedder thomas zeeberg du kan skaive til ham her inde.
han er fiat uno turbo guro..... :lol:

_________________
Golf 4 GTI


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 dec 2003, 22:59 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 nov 2003, 18:00
Indlæg: 528
Geografisk sted: Brønderslev, Nordjylland
tryk på det her linke så så kan du sende en PB til thomas og sig lige til mig hvos han ikke svare inden for et par dage. han svare vist ikke i weekenderne.

http://powerpage.gjelsoe.dk/privmsg.php?mode=post&u=444

_________________
Golf 4 GTI


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 dec 2003, 10:07 
Offline
Admin
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 sep 2003, 12:17
Indlæg: 2105
Geografisk sted: Borup
Uno Turbo skrev:
1/4 mile.. Såå bare kom med nogen foreslag :twisted:


Det lyder ikke som om du har særlig meget forstand på tingene, så hvor du griber ideen om de 245Hk fra ved jeg ikke, men jeg ved at du ikke undgår at skulle hente de sidste med NOS.

Der ud over er der LANG vej der op, og det er et DYRT projekt. Hvad er dit budget for at nå der op?

_________________
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 dec 2003, 13:18 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 18 aug 2003, 08:05
Indlæg: 2515
Geografisk sted: Veksø Sjælland
vil gi John ret, tror du har bidt over et for stort stykke kage... men vil da stadig godt se en rullefeltsudskrift af 245 hk i en uno turbo... det bliver MEGET dyrt og kommer til at vare temmelig kort til pengene... mon ikke det var smartere at strippe bilen for alt der vejer og skifte vinduerne ud med plexi, eller hive alle klapperne af, samt alle sæder ud og skaffe ET formstøbt føresæde i kulfiber... vægten ned er en noget billigere måde at få bilen først over stregen

_________________
Brap brap brap...
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 dec 2003, 16:00 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Hvis jeg ikke husker forkert var der engang en bil på jyllandsringen SpecialSaloon med en unoturbo motor som man hev en lign. effekt ud af.

Det er der vel nogen herinde fra der kan huske?

Lasse Kristensen måske?

Vil tro at en uno turbo kan nå den effekt hvis man gør lidt for det.

Når man kan slæbe 345hk ud af en "garagetunet" 1,6 rolla, hvorfor skulle det så være voldsomt svært at få 245 ud af 1,4liter?

200nm v. 9000rpm så smider den da 255hk.....
Sådan lige fra hoften:
Hold et komp.forhold omkring de 1:8.8, ikke højere.
Få nogle gode lange plejlstænger så S/R forholdet bliver fornuftigt, og nogle stempler med tilsvarende højt placeret krydspin.
Feks et sæt JE pistons med keramisk belagt stempelkrone, og tefloncoatede sider.
Krumptappen skulle nok kunne holde. svjh er den ikke specielt svag i unoen, men alt roterende skal afbalanceres til temmeligt høje rpm, mindst 10k rpm
Ladetrykket skal nok være i omegen af 1.8-1,9 bar.
Brug noget i retning af en TB2808 lader
Du skal nok have lavet et specielt svinghjul da jeg nok ikke turde overføre den effekt ved det omdrejningstal, med oem svinghjul.
4 gode spjældhuse og et fornuftigt design indsug, plus en heftig intercooler.
Og sidst men ikke mindst, så skal du have et rigtigt godt sprøjt, og have det hele kørt ind så det _passer_
Med de data burde den smide en del mere end 245hk, nu jeg sidder og kigger lidt nærmere efter...

Det kan nok godt bygges for en 30-40k. hvis du selv kan lidt.
Også så det kan holde et fornuftigt stykke tid.

Det er kun et bud, intet andet, men det burde kunne lade sig gøre.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 dec 2003, 16:53 
Offline
Nyt Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 dec 2003, 17:51
Indlæg: 18
Tak for alle forslagene. Der bare sket det at den lille bil er blevet solgt, da der kom en gut og ville købe den..


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 56 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 39 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team