Begrandser

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Spyde
Medlem
Indlæg: 152
Tilmeldt: 06 jul 2003, 15:45

Begrandser

#1 Indlæg af Spyde »

Kan man ikke få en begrandser til at sætte på sin bil hvis der ikke er nogen fra forbrikken af????
Brugeravatar
Ole..
Senior Medlem
Indlæg: 482
Tilmeldt: 06 jul 2003, 15:26
Geografisk sted: Nordvestjylland

#2 Indlæg af Ole.. »

Hvilken bil er det du har?

Og er det fart begrænser, eller omdrejnings begrænser?
Brugeravatar
xxblade
Mester Medlem
Indlæg: 747
Tilmeldt: 09 nov 2003, 13:00
Geografisk sted: Jylland

#3 Indlæg af xxblade »

helt ærligt Spyde........Hvad fanden er det for et indlæg at skrive ???

Hvad med lige at skrive hvilken bil det drejer sig om, det er da det mindste du kunne informere om, hvis du vil ha noget hjælp må du jo også give noget information.

xxblade
PT: Bil-løs...........har dog en gammel VW Golf GTI16V til rådighed

SLOW EYES WILL KILL YOU
spydeII

#4 Indlæg af spydeII »

Hmm det er en lada samara 1500i som jeg har bygget turbo på men der mangler omdrejningsbegrandser..
Brugeravatar
xxblade
Mester Medlem
Indlæg: 747
Tilmeldt: 09 nov 2003, 13:00
Geografisk sted: Jylland

#5 Indlæg af xxblade »

Det var jo en anden snak.

Sådan en Samara kører den med strømfordeler ?? I så fald kan du måske finde en rotor med begrænser i !!
Ældre Golf/BMW/Alfa kører med en rotor der er indbygget en fjerder mekanismer i som "cutter" tændingen.

Ellers skulle du måske tænke på at bygge et andet tændingsanlæg over på din motor, jeg har selv bygget tænding fra SAAB turbo over på Opel c20xe eller ne motorer ved turbo ombygning og det var der ikke mange problemer ved, så får du også et tændingsanlæg der er bygget til ay arbejde med overtryk.

Good Luck !!!
PT: Bil-løs...........har dog en gammel VW Golf GTI16V til rådighed

SLOW EYES WILL KILL YOU
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#6 Indlæg af HenrikGM »

Du skal have dig et programmerbart anlæg med tændingscut og fuelcut( i nævnte rækkefølge!) så er du helt ude over det problem.

Og det behøver ikke koste helt hen til cockpittet på en F-16 for at funke!
Brugeravatar
Johnny and
Medlem
Indlæg: 132
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00

#7 Indlæg af Johnny and »

Kan man ikke bruge det anlæg du har til shiftlight Henrik til at lave fuelcut

Mvh Johnny and

Du skal have dig et programmerbart anlæg med tændingscut og fuelcut( i nævnte rækkefølge!) så er du helt ude over det problem.

Og det behøver ikke koste helt hen til cockpittet på en F-16 for at funke!
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#8 Indlæg af HenrikGM »

Den gamle kunne ikke, men den nye kan. Keine probleme.
Yugo Turbo
Mester Medlem
Indlæg: 2515
Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
Geografisk sted: Veksø Sjælland

#9 Indlæg af Yugo Turbo »

er det på lada'ens motor du har bygget det? så vidt jeg husker er det fiat motorer lada'er bygget over... har selv sat en omex 500 her fra siden til at styre min uno turbo 1,4 motor, den går helt fint synes jeg. har et ekstra sprøjt samt dysser hvis det sku ha interesse...
i omex 500 har jeg sat ignition cut ved 7000 omdr og fuel cut ved 7200, det er sku fine sager 8)
Brap brap brap...
Billede
SpydeII

#10 Indlæg af SpydeII »

Den er med elektronisk tæning, men hvad var det med at bygge et tæningsanlæg på fra en saab? kan man godt det?
Besvar