Mont. af større turbo

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
sannesmartin
Nyt Medlem
Indlæg: 42
Tilmeldt: 14 jul 2003, 19:04
Geografisk sted: kbh

Mont. af større turbo

#1 Indlæg af sannesmartin »

Er der nogen der kan fortælle hva man kan forvente, hvis man mont. en større turbo end standard. Det skal siges at bilen er standard mont. med turbo men den er godt pint. Hva kan man forvente ved mont af en T3/T4 A/R 0,70??
Buus
Medlem
Indlæg: 223
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00

#2 Indlæg af Buus »

Hvilken bil snakker vi om?
sannesmartin
Nyt Medlem
Indlæg: 42
Tilmeldt: 14 jul 2003, 19:04
Geografisk sted: kbh

#3 Indlæg af sannesmartin »

Vectra c20let
Buus
Medlem
Indlæg: 223
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00

#4 Indlæg af Buus »

Hvis du sætter en større turbo på, fx T3 eller T4 vil du formentlig flytte effekten længere op i omdrejningerne og der vil nok også opstå noget mere turbotøven....

kkk16 turboen giver jo ikke et voldsomt tryk fra fabrikken af....

Vil du have en anden turbo på, skal du jo også have en anden manifold...

Prøv evt. at kontakte Scotten... han har kørt med T3 og T4 mv på en LET..

Desuden kan Scotten også lave manifolde til LET motoren....

Du kan formentligt fange ham på Opelpower.dk og jeg mener han kigger herind engang i mellem også....
sannesmartin
Nyt Medlem
Indlæg: 42
Tilmeldt: 14 jul 2003, 19:04
Geografisk sted: kbh

#5 Indlæg af sannesmartin »

jeg har en manifold (scotten), men tænkte mer hva der vil ske med effekten. Har 300hk ved overboost 1,6. Hvis man nu bygger en T3/T4, med 3" forrør, og samme ladetryk. Vil man overhovedet få noget mere effkt? Om ikk andet får man da en mere "kold" motor.
2fat2fly
Mester Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Fyn

#6 Indlæg af 2fat2fly »

Tror godt du kan regne med at hente effekt 20-30hk ved at montere en større turbo for den du køre med er jo ikke lavet til så mange hk så dit udstødnings hus virker nok som en prop, og når den har lettere ved at komme af med udstødningen vil du også få en koldere motor som du selv skriver.

Prøv at kik på denne side under en garrett T28 hybrid der henter de 30hk ved samme tryk.

http://web.norrisdesigns.com/product_de ... =1&cid=557
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#7 Indlæg af lqs »

tror der er mulighed for mange flere heste ved hjælp af T 4 og stor wastegate. det der sidder på std. er slet ikke beregnet til andet end std. ydelse! MVH søren
Yugo Turbo
Mester Medlem
Indlæg: 2515
Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
Geografisk sted: Veksø Sjælland

#8 Indlæg af Yugo Turbo »

nu ikke for at ødelægge drømmen, men hvis du tænker på 1,6 bar, skal du nok også lige lave lidt ved motoren. det er faktisk et rimeligt højt tryk... bare så du ikke får ødelagt noget
Brap brap brap...
Billede
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#9 Indlæg af HenrikGM »

Yugo Turbo skrev:nu ikke for at ødelægge drømmen, men hvis du tænker på 1,6 bar, skal du nok også lige lave lidt ved motoren. det er faktisk et rimeligt højt tryk... bare så du ikke får ødelagt noget


Ikke noget en halv snes toppakninger ikke kan klare.... :shock:

1:5 i komp.forhold så skulle 1,6bar nok kunne lade sig gøre, men hvorfor skulle man dog lade med 1,6bar???
Forudsat man ikke vil væsentligt over 200hk/liter.... :o
sannesmartin
Nyt Medlem
Indlæg: 42
Tilmeldt: 14 jul 2003, 19:04
Geografisk sted: kbh

#10 Indlæg af sannesmartin »

Jamen jeg har kørt med 1,6 bar i over et år, og det halder fint. Har ARP bolte i hele blokken, samt topbolte og metalpakning.
Har også vandinsprøjt hvilket jo også gør at man kan hæve trykket.
Besvar