Ny udstødning på Dieselbil..

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
beamer
Junior Medlem
Indlæg: 92
Tilmeldt: 09 nov 2003, 23:04
Kontakt:

Ny udstødning på Dieselbil..

#1 Indlæg af beamer »

Hey Y'all..

Jeg har en lettere pumpet Peugeot 206HDI 2.0 Diesel, og den har jeg tunet lidt på, og nu er turen kommet til udstødnings delen... her kunne jeg så godt tænke mig at smide 2 stk 3,5" 5zigen jasma potter på, en i hver side.. men nu kommer det jo så, jeg vil også lave en komplet ny udstødning til den, men hvordan sikre jeg mig at modtryk er rigtigt? - jeg vil jo også gerne have større flow i den nye udstødning, da det formentlig er bl.a. det der holder effekten lidt tilbage på min diesel lige nu..

nogen der har nogle gode erfaringer med dette?
- Christian Byriel [Peugeot 206HDii]
Brugeravatar
xxblade
Mester Medlem
Indlæg: 747
Tilmeldt: 09 nov 2003, 13:00
Geografisk sted: Jylland

#2 Indlæg af xxblade »

Ja ifølge denne tråd så er det med modtryk en skrøne !!!!

http://powerpage.gjelsoe.dk/viewtopic.php?t=5906


Så lidt modtryk som muligt, giver mest effekt, så bare op i dimension :twisted: [/url]
PT: Bil-løs...........har dog en gammel VW Golf GTI16V til rådighed

SLOW EYES WILL KILL YOU
beamer
Junior Medlem
Indlæg: 92
Tilmeldt: 09 nov 2003, 23:04
Kontakt:

modtryk

#3 Indlæg af beamer »

Well, ja det skriver folk godtnok... men hvordan vil de så forklarer at jeg kender en del der f.eks. har mistet effekt på at fjerne kat'en på deres bil? ... det kan godt være modtryk i princippet er skidt, men realiteten er flere biler er nødt til at have modtryk for at køre optimalt.
- Christian Byriel [Peugeot 206HDii]
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

Re: modtryk

#4 Indlæg af HenrikGM »

beamer skrev:Well, ja det skriver folk godtnok... men hvordan vil de så forklarer at jeg kender en del der f.eks. har mistet effekt på at fjerne kat'en på deres bil? ... det kan godt være modtryk i princippet er skidt, men realiteten er flere biler er nødt til at have modtryk for at køre optimalt.


Sandsynligvis fordi man ikke har gjort andet end fjernet katten, og ikke har tilpasset resten til det nye modtryk.....
beamer
Junior Medlem
Indlæg: 92
Tilmeldt: 09 nov 2003, 23:04
Kontakt:

Kat

#5 Indlæg af beamer »

Well ja, man har bare fjernet katten... men hvad er det så du vil tilpasse ?
- Christian Byriel [Peugeot 206HDii]
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#6 Indlæg af lqs »

mængden af brændstof der bliver sprøjtet ind. i mange tilfælde også tændingstidspunkt!
beamer
Junior Medlem
Indlæg: 92
Tilmeldt: 09 nov 2003, 23:04
Kontakt:

justering

#7 Indlæg af beamer »

Hmm.. nå, men dvs. så behøver jeg i virkeligheden nok ikke tænke på så meget, efter som min dieselbil allerede får så rigeligt at leve af, og åbnings-tidenre er også justeret.... men det kan jo være jeg lige skal få det fin-trimmet bare lige for at være sikker bag efter.. nå men så tror jeg snart jeg vil til at i gang med det projekt.
- Christian Byriel [Peugeot 206HDii]
Carzzzer
Nyt Medlem
Indlæg: 34
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00

#8 Indlæg af Carzzzer »

Modtryk burde da have intet at sige, når nu at det er en turbo-motor?! En turbo skal NETOP IKKEhave noget modstand når den skal af med udstødningsgassen! Jo hurtigere den kommer af med det, jo hurtigere vil den accellerere og snurre.
Brugeravatar
Staalanden
Mester Medlem
Indlæg: 591
Tilmeldt: 23 nov 2003, 12:13
Geografisk sted: Slagelse

#9 Indlæg af Staalanden »

Mener at de fleste sugemotor skal ha lidt modtryk i udstødningssystemet, hvor i mod turbobiler skal ha så lidt som muligt.

Hvis du piller udstødningen af en patrol 2,8 TD fra forrør og bagud, gir det ca 12hk og en del flere omdr.
Besvar