BOV
Redaktør: Moderatorer
-
Carsten 205 GTI 1,9 T
- Mester Medlem
- Indlæg: 529
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Them
- Kontakt:
-
mh
- Mester Medlem
- Indlæg: 2597
- Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
- Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
sad lige og kiggede i gamle tråde hvis man nu faldt over noget god viden...
men det her syntes jeg lyder forkert
grunden til at boven bliver monteret er for at fjerne luft omkring turbinen så den ikke får modtryk.(holde den oppe i omdr. med andre ord)
mit spørgsmål er så hvorfor ikke sætte den tættest på turboen på tryk siden så den hurtigt lufter ud ved turboen i stedet for at først skulle fjerne luft trykket i intercooleren og rør/slanger..... er det mig der tager fejl eller hvad..... og hvis forklar mig lige hvorfor det skal være den anden placering...
men det her syntes jeg lyder forkert
grunden til at boven bliver monteret er for at fjerne luft omkring turbinen så den ikke får modtryk.(holde den oppe i omdr. med andre ord)
mit spørgsmål er så hvorfor ikke sætte den tættest på turboen på tryk siden så den hurtigt lufter ud ved turboen i stedet for at først skulle fjerne luft trykket i intercooleren og rør/slanger..... er det mig der tager fejl eller hvad..... og hvis forklar mig lige hvorfor det skal være den anden placering...
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk
- xxblade
- Mester Medlem
- Indlæg: 747
- Tilmeldt: 09 nov 2003, 13:00
- Geografisk sted: Jylland
Det er tættest på gasspjæld der er den bedste løsning fordi det jo er her at overtrykket først opstår(når spjældet lukkes) Det betyder også at så snart spjældet åbnes igen, så er der tryk til rådighed. Det ville der jo ikke være hvis du tømmer rør og intercooler for tryk helt nede fra turboen af.
Okay ??
Okay ??
PT: Bil-løs...........har dog en gammel VW Golf GTI16V til rådighed
SLOW EYES WILL KILL YOU
SLOW EYES WILL KILL YOU
-
mh
- Mester Medlem
- Indlæg: 2597
- Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
- Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
okay..... hmmm men det er jo ikk kun det der er meningen med den... er det ikke også at holde turboen oppe i omdr. for at der netop hurtigt er tryk igennem det hele igen..... det er nok mig der tager fejl men det er ikk første gang så hehe man lærer hele livet....
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk
-
Danielsito
- Senior Medlem
- Indlæg: 253
- Tilmeldt: 03 okt 2003, 12:05
- Geografisk sted: Malmö, Sverige
- Kontakt:
BOV
En fordel ved at montere Dumpvalven tæt på spjældet er også, at flowet bliver holdt i den rigtige retning.
...Daniel Slater 
- brunochristensen
- Mester Medlem
- Indlæg: 528
- Tilmeldt: 16 nov 2003, 18:00
- Geografisk sted: Brønderslev, Nordjylland
tinasmartin skrev:okay..... hmmm men det er jo ikk kun det der er meningen med den... er det ikke også at holde turboen oppe i omdr. for at der netop hurtigt er tryk igennem det hele igen..... det er nok mig der tager fejl men det er ikk første gang så hehe man lærer hele livet....
jo men hvis turboen bliver ved med at lave tryk efter gas spjældet er lukket laver den jo over tryk på tryk siden. og uden en BOV er den eneste vej ud igennem turboen og så sænker du omdr. på turboen....
Golf 4 GTI
- brunochristensen
- Mester Medlem
- Indlæg: 528
- Tilmeldt: 16 nov 2003, 18:00
- Geografisk sted: Brønderslev, Nordjylland