motronic 1,5

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
xxblade
Mester Medlem
Indlæg: 747
Tilmeldt: 09 nov 2003, 13:00
Geografisk sted: Jylland

#11 Indlæg af xxblade »

luftmængdemåleren i Motronic1.5 er en af dem med klap lissom fx en e30 Bmw så den går ikke.
Men de er utrolig overfølsome over for falsk luft, især i tomgang.

En anden grund til den høje tomgang kunne være forkert indstillet tænding, det var måske værd at undersøge.
PT: Bil-løs...........har dog en gammel VW Golf GTI16V til rådighed

SLOW EYES WILL KILL YOU
Brugeravatar
Transitfar
Mester Medlem
Indlæg: 1901
Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

#12 Indlæg af Transitfar »

Altså en mængdemåler og ikke en massemåler....
Kan man ikke "snyde" ved at blokere klappen en lille smule på klem, svarende til tomgangsluft-gennemstrømning, og så alligevel prøve ovennævnte fif???
Hvis det nemt lader sig gøre, er det da rart at sikre sig, at fx en utæt bremseforstærker ikke leverer ekstra tomgangsluft..
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Brugeravatar
xxblade
Mester Medlem
Indlæg: 747
Tilmeldt: 09 nov 2003, 13:00
Geografisk sted: Jylland

#13 Indlæg af xxblade »

Har aldrig prøvet, men det kan være det kan lade sig gøre.

Ang den utætte Bremseforstærker så er det vel lettere bare at pille slangen af og stikke en finger i hullet :?:
PT: Bil-løs...........har dog en gammel VW Golf GTI16V til rådighed

SLOW EYES WILL KILL YOU
Brugeravatar
Transitfar
Mester Medlem
Indlæg: 1901
Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

#14 Indlæg af Transitfar »

Nu er det jo dig, der kender motoren, så nævn da også lige de andre muligheder for falsk luft... :wink: .
Vi skulle jo da nødigt have manden til at køre rundt med for mager blanding.
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Besvar