NOGEN DER HAR ERFARING MED NOS OG TURBO ELLER BARE NOS
Redaktør: Moderatorer
- brunochristensen
- Mester Medlem
- Indlæg: 528
- Tilmeldt: 16 nov 2003, 18:00
- Geografisk sted: Brønderslev, Nordjylland
NOGEN DER HAR ERFARING MED NOS OG TURBO ELLER BARE NOS
hejza
Jeg ville bare lige høre om der var nogen der har prøvet at montere nos på en bil med turbo.
eller bare har noget erfaring med nos.
f.eks:
LOVEN
SKAL MAN HAVE EN EKSTRA DYSE
DIVERSE.
MVH Bruno christensen
Jeg ville bare lige høre om der var nogen der har prøvet at montere nos på en bil med turbo.
eller bare har noget erfaring med nos.
f.eks:
LOVEN
SKAL MAN HAVE EN EKSTRA DYSE
DIVERSE.
MVH Bruno christensen
Golf 4 GTI
- nmb1022
- Mester Medlem
- Indlæg: 704
- Tilmeldt: 10 aug 2003, 15:22
- Geografisk sted: Jyllinge
Jeh kører selv med Nos på min og det er jeg sku glad for stadigvæk. Nos og turbo er der heller ingen problemer med men det kræver jo at f.eks krumtap osv kna klare de ekstra hk.
Jeg tror ikke der er nogen biler der har godt af Nos (eller nogen anden tuning), men man sku da være en gammel hund hvis man ikke lige kunne pine den i 10sek
Hvis du har tænkt dig at køre med Nos så sørg lige for at ha styr på benztryk under belastning osv.
Ps Når jeg engang får taget mig tid til at sæte kompressor på min bliiver nos anlægget i hvert fald IKKE pillet af. Det er jo fars legetøj
Jeg tror ikke der er nogen biler der har godt af Nos (eller nogen anden tuning), men man sku da være en gammel hund hvis man ikke lige kunne pine den i 10sek
Hvis du har tænkt dig at køre med Nos så sørg lige for at ha styr på benztryk under belastning osv.
Ps Når jeg engang får taget mig tid til at sæte kompressor på min bliiver nos anlægget i hvert fald IKKE pillet af. Det er jo fars legetøj
NMB1022 - èn kp60'er og en hulens masse 4g63 power
- brunochristensen
- Mester Medlem
- Indlæg: 528
- Tilmeldt: 16 nov 2003, 18:00
- Geografisk sted: Brønderslev, Nordjylland
-
SpydeII
- brunochristensen
- Mester Medlem
- Indlæg: 528
- Tilmeldt: 16 nov 2003, 18:00
- Geografisk sted: Brønderslev, Nordjylland
SpydeII skrev:Jeg køre med nos og turbo og det virker altså bare!! men jeg har kun kørt 4-5 flasker så lad os se om det holder
ps. HUSK det benzintryk det er altafgørende.
hvad skal man gøre med benzin?
skal jeg koble en dyse mere på
eller skal jeg bare søre for at der er nog tryk hele tiden?
MVH Bruno
Golf 4 GTI
- brunochristensen
- Mester Medlem
- Indlæg: 528
- Tilmeldt: 16 nov 2003, 18:00
- Geografisk sted: Brønderslev, Nordjylland
- nmb1022
- Mester Medlem
- Indlæg: 704
- Tilmeldt: 10 aug 2003, 15:22
- Geografisk sted: Jyllinge
Nos sytemet levere sin egen benzin så det skal du ikke bekymre dig om.
Drynos (tør nos) Bruger bilens egne benzindysser til at spræjte den nødvendige benzin ind, ved at hæve benzintrykket (lukker tryk ind i benz regulatoren)
Wetnos (vådnos) Bruger en lille ekstra nos dysse til at sprøjte benzinen ind.
Når du kører med turbo ville jeg nok vælge vådnos da er nemmere at stille ind (så du er 100% sikker på at blandingen passer)
Drynos (tør nos) Bruger bilens egne benzindysser til at spræjte den nødvendige benzin ind, ved at hæve benzintrykket (lukker tryk ind i benz regulatoren)
Wetnos (vådnos) Bruger en lille ekstra nos dysse til at sprøjte benzinen ind.
Når du kører med turbo ville jeg nok vælge vådnos da er nemmere at stille ind (så du er 100% sikker på at blandingen passer)
NMB1022 - èn kp60'er og en hulens masse 4g63 power
- nmb1022
- Mester Medlem
- Indlæg: 704
- Tilmeldt: 10 aug 2003, 15:22
- Geografisk sted: Jyllinge
Glemte lige: Hvis du vælger vådnos kobler du en ekstra benz slange til PRIMÆR siden og ind igennem en magnet ventil, der så åbner sammen med Nos Mgnetventilen. Husk at måle benztrykket under fuld belastning da det er her du bruger nos'en. Så følger der et skema med så du får monteret de rigtige dysser.
Tørnos bryder du ind i vacumslangen til besintryksregulatoren og tvinger ca. 50psi ind i den. Den lukker og hæver trykket (på min til 80psi) og derved sprøjtes der mere igennem de originale dysser. Problemet er at det er forskelligt fra bil til bil hvor meget trykket hæves og derved hvor meget benz der kommer ind (farligt!! hmmmm) Fordelen ved der er at manifoldet ikke bliver fyld med benzin og nos (springfarligt).
Tørnos bryder du ind i vacumslangen til besintryksregulatoren og tvinger ca. 50psi ind i den. Den lukker og hæver trykket (på min til 80psi) og derved sprøjtes der mere igennem de originale dysser. Problemet er at det er forskelligt fra bil til bil hvor meget trykket hæves og derved hvor meget benz der kommer ind (farligt!! hmmmm) Fordelen ved der er at manifoldet ikke bliver fyld med benzin og nos (springfarligt).
NMB1022 - èn kp60'er og en hulens masse 4g63 power
- brunochristensen
- Mester Medlem
- Indlæg: 528
- Tilmeldt: 16 nov 2003, 18:00
- Geografisk sted: Brønderslev, Nordjylland
NMB1022 skrev:Glemte lige: Hvis du vælger vådnos kobler du en ekstra benz slange til PRIMÆR siden og ind igennem en magnet ventil, der så åbner sammen med Nos Mgnetventilen. Husk at måle benztrykket under fuld belastning da det er her du bruger nos'en. Så følger der et skema med så du får monteret de rigtige dysser.
Tørnos bryder du ind i vacumslangen til besintryksregulatoren og tvinger ca. 50psi ind i den. Den lukker og hæver trykket (på min til 80psi) og derved sprøjtes der mere igennem de originale dysser. Problemet er at det er forskelligt fra bil til bil hvor meget trykket hæves og derved hvor meget benz der kommer ind (farligt!! hmmmm) Fordelen ved der er at manifoldet ikke bliver fyld med benzin og nos (springfarligt).
vil det så sige at jeg skal sætte nos dysen på i indsugningen sammen med en benzin dyse? eller hvad er det du mener?
kender i ikke et sted hvor man kan få nogle tejninger eller noget jeg kan se på.....?
MVH Bruno Christensen
Golf 4 GTI
- nmb1022
- Mester Medlem
- Indlæg: 704
- Tilmeldt: 10 aug 2003, 15:22
- Geografisk sted: Jyllinge