Rullefelt

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
A3-Quattro
Medlem
Indlæg: 245
Tilmeldt: 04 sep 2003, 19:00
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Rullefelt

#1 Indlæg af A3-Quattro »

Har fået målt min bil 2 gange her på det sidste, første gang havde den 215hk 318nm og her den sidste gang den blev målt havde den kun lige over 200hk og 308nm, de sagde deroppe at forskellen på målingerne var pga. luftfugtigheden.... :cry:

Hvordan kan man så sammenligne sine resultater........?
Med venlig hilsen
Jan aka Evo-8

>>>> www.brugtstyling.dk <<<<
møffe

#2 Indlæg af møffe »

det er normalt at der er foreskel påmålinger men 15hk er da en del.men ja det er nok pga luftfugtigheden.og husk på der er ikke to rullefelder der måler det samme.
Anders Nielsen

#3 Indlæg af Anders Nielsen »

møffe skrev:det er normalt at der er foreskel påmålinger men 15hk er da en del.men ja det er nok pga luftfugtigheden.og husk på der er ikke to rullefelder der måler det samme.


Ja det kan svinge meget, jeg fik målt min ude ved Palms auto og de målte den til 205 hk og den kører alså kun med 0.5 i tryk og så fik jeg en måling ude ved Pug i køge og der viste den 181 hk, og det passer meget bedre, Har hørt fra flere andre, at Palms felt måler lige i overkanten, og det tør siges i mit tilfælde. 25 hk det er sku meget..... Folk må sku være skuffet hvis de har være ude ved dem og fået lavet bil og de bliver lover 225 hk og de kun har 200 hk...
A3-Quattro
Medlem
Indlæg: 245
Tilmeldt: 04 sep 2003, 19:00
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

#4 Indlæg af A3-Quattro »

Men jeg fik jo målt bilen på samme rullefelt begge gange...! Så det er jo træls at man har mindre hk anden gang, selvom den i det mindste sku ha det samme som sidst...!
Med venlig hilsen
Jan aka Evo-8

>>>> www.brugtstyling.dk <<<<
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#5 Indlæg af lqs »

anders er nok inde på noget der! det er ikke ham med rullefeltet der viser mindst der er mest populær. heller ikke selv om det er hans rullefelt der viser rigtigt! det er meget nemt for ham der betjener tastaturet at bestemme om det skal være en god eller dårlig (lav) måling der bliver skrevet ud. dette gælder nok ikke alle rullefelter i danmark men de fleste. prøv med g-tech som sammenligning. ps. lufttemp. har langt mere at sige for målingen end luftfugtighed! mvh. søren
Staalanden

#6 Indlæg af Staalanden »

Har hørt flere steder fra at Palm måler ca. 25 hk for meget :evil:
Gæst

#7 Indlæg af Gæst »

lqs skrev:anders er nok inde på noget der! det er ikke ham med rullefeltet der viser mindst der er mest populær. heller ikke selv om det er hans rullefelt der viser rigtigt! det er meget nemt for ham der betjener tastaturet at bestemme om det skal være en god eller dårlig (lav) måling der bliver skrevet ud. dette gælder nok ikke alle rullefelter i danmark men de fleste. prøv med g-tech som sammenligning. ps. lufttemp. har langt mere at sige for målingen end luftfugtighed! mvh. søren


Det var dog det værste vås jeg længe har hørt. Du skal vidst hjem og læse lidt teori!
Luftfugtigheden er alt afgørende i en turbo bil, selv om luft temperaturen er høj vil en tilsvarende meget høj luft fugtighed køle forbrændingen væsentligt mere og udvikle flere kræfter. Det er jo elementært...

Bent
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#8 Indlæg af HenrikGM »

Anonymous skrev:Det var dog det værste vås jeg længe har hørt. Du skal vidst hjem og læse lidt teori!
Luftfugtigheden er alt afgørende i en turbo bil, selv om luft temperaturen er høj vil en tilsvarende meget høj luft fugtighed køle forbrændingen væsentligt mere og udvikle flere kræfter. Det er jo elementært...

Bent


Hvordan elementært?
Mener du at en kold forbrænding udvikler mere effekt end en varm forbrænding?

Hvormeget skal luftfugtigheden hæves for at det vil ,som du nævner, modsvare feks 40 grader højere indsugningstemperatur?

Lad os høre lidt om hvordan du lige anvender den teori for at komme til den konklusion. Det elementære synes umiddelbart lidt langt væk.
Gæst

#9 Indlæg af Gæst »

Ved dragracing løb kører de faktisk lidt hurtigere på en kold dag end en varm dag. En motor bruger lidt mere når det er koldt. Det har vist noget at gøre med syreindholdet i luften. Nogle er endda så fanatiske at de dysser karburatoren om hvis det lige har regnet for at prøve at vinde et par 1/100 dele.
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#10 Indlæg af HenrikGM »

Anonymous skrev:Ved dragracing løb kører de faktisk lidt hurtigere på en kold dag end en varm dag. En motor bruger lidt mere når det er koldt. Det har vist noget at gøre med syreindholdet i luften. Nogle er endda så fanatiske at de dysser karburatoren om hvis det lige har regnet for at prøve at vinde et par 1/100 dele.


Forudsat at "gæst" er den samme person som "gæst" (Bliv dog medlem! :evil: ) så har dette jo intet med fugt at gøre.
Selvf. giver en motor mere effekt(forudsat justeringen understøtter dette !) når det er koldt. Kold luft har en højere massefylde og du får derfor en højere luftmasse ind i motoren, og kan derfor brænde mere brændstof af.

Syreindholdet i luften er fordi du har glemt at oversætte fra andet sprog. "syreindholdet" er O2 indholdet. Der er IKKE tale om syre efter alm danske begreber.

Du forklarer stadigt ikke hvordan luftens fugtindhold kan hæve effekten.....

Fugt vil nemligt stjæle effekt, medmindre du bygger en dampmaskine.....!
Besvar