motronic 1,5
Redaktør: Moderatorer
-
heino w
motronic 1,5
Jeg har lige fået monteret motronic 1,5 på asconaen og det gik sådan set meget smertefrit men det er et problem med min tomgang den vil ikke ned under 1950 - 2000 rpm kan det skyldes en utæt manifoldspakning ? eler er det noget helt andet jeg skal kigge efter det er den originale motronic 1,5 til c24ne håber at der er nogle kloge hoveder imellem som kan hjælpe.
Mvh heino
Mvh heino
- xxblade
- Mester Medlem
- Indlæg: 747
- Tilmeldt: 09 nov 2003, 13:00
- Geografisk sted: Jylland
Hej Heino,
Det er godtnok længe siden jeg har rodet med CIH motorer, jeg går ud fra at indsprøjtningen er fra en Omega ???
Falsk luft kunne være en grund, prøv at lade bilen stå i tomgang, og så sprøjt noget dieselstart ned omkring det sted du mistænker.
HUSK at den skal være kold, da du jo har din udstødningsmanifold lige under og Diesel start er jo som bekendt ret brændbart !!!
Har du en utæthed kan du helt sikkert høre det.
En anden ting er gas spjældet, er der slør ?? i så fald går den højt i tomgang, enten fordi spjældet ikke slutter tæt, eller fordi den ikke aktiverer spjæld kontakten, med motoren standset kan du høre den klikke når du gir gas.
Lad mig høre hvordan det går
xxblade
Det er godtnok længe siden jeg har rodet med CIH motorer, jeg går ud fra at indsprøjtningen er fra en Omega ???
Falsk luft kunne være en grund, prøv at lade bilen stå i tomgang, og så sprøjt noget dieselstart ned omkring det sted du mistænker.
HUSK at den skal være kold, da du jo har din udstødningsmanifold lige under og Diesel start er jo som bekendt ret brændbart !!!
Har du en utæthed kan du helt sikkert høre det.
En anden ting er gas spjældet, er der slør ?? i så fald går den højt i tomgang, enten fordi spjældet ikke slutter tæt, eller fordi den ikke aktiverer spjæld kontakten, med motoren standset kan du høre den klikke når du gir gas.
Lad mig høre hvordan det går
xxblade
PT: Bil-løs...........har dog en gammel VW Golf GTI16V til rådighed
SLOW EYES WILL KILL YOU
SLOW EYES WILL KILL YOU
-
heino w
-
Gæst
når jeg sprøjter dieselstart ned omkring akslen stiger motoren kun nogle få omdrejninger så jeg tror ikke at det kan gøre så meget men findes der flere typer tomgangsstillere det jeg tænker på er om det kan være at boksen får nogle forkerte signaler den vej og om det kan gøre at den går så højt i tomgang.
Mvh Heino
Mvh Heino
- xxblade
- Mester Medlem
- Indlæg: 747
- Tilmeldt: 09 nov 2003, 13:00
- Geografisk sted: Jylland
På den oprindelige indsprøjtning er der ingen tomgangs motor, men på 1.5 fra en Omega 2.4cih er der jo en tomgangsmotor, det er ikke sådan at det er en ældre boks som ikke kan styre tomgangsmotor ??
Der findes så vidt jeg ved kun en type tomgangsmotorer, er du sikker på den virker ???
Kunne godt lyde som om den står HELT åben hele tiden når dine omdrejninger er så høje.
Kan bare ikke forstå´at spjældkontakten ikke afbryder når omdrejningerne er så høje. Det er meningen at den switch der sider i spjældkontakten skal afbryde dyser hvis omdrejninger er højere end 1200(ikke helt sikker på det tal) indtil omdrejningerne er faldet hvorpå den aktiverer dyserne igen.
Hvor bor du, jeg kunne måske komme forbi og se på det hvis du ikke bor for langt væk.
XXBLADE
Der findes så vidt jeg ved kun en type tomgangsmotorer, er du sikker på den virker ???
Kunne godt lyde som om den står HELT åben hele tiden når dine omdrejninger er så høje.
Kan bare ikke forstå´at spjældkontakten ikke afbryder når omdrejningerne er så høje. Det er meningen at den switch der sider i spjældkontakten skal afbryde dyser hvis omdrejninger er højere end 1200(ikke helt sikker på det tal) indtil omdrejningerne er faldet hvorpå den aktiverer dyserne igen.
Hvor bor du, jeg kunne måske komme forbi og se på det hvis du ikke bor for langt væk.
XXBLADE
PT: Bil-løs...........har dog en gammel VW Golf GTI16V til rådighed
SLOW EYES WILL KILL YOU
SLOW EYES WILL KILL YOU
- Transitfar
- Mester Medlem
- Indlæg: 1901
- Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
- Geografisk sted: Horsens
- Kontakt:
Hvis du skruer indsugningsslangen af, så du kan se dit gasspjæld, skulle du gerne kunne høre, om motoren suger sin tomgangsluft via spjældet, eller om der evt. er en utæt vacuumslange et eller andet sted.
Evt. kan du jo sætte en stor flad næve (håndflade) foran indsugningstragten, så skal motoren dø (gå i stå) med det samme!!
Hvis den ikke dør med det samme, er det fordi du har en utæthed et eller andet sted i indsugningen.
Evt. kan du jo sætte en stor flad næve (håndflade) foran indsugningstragten, så skal motoren dø (gå i stå) med det samme!!
Hvis den ikke dør med det samme, er det fordi du har en utæthed et eller andet sted i indsugningen.
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
- xxblade
- Mester Medlem
- Indlæg: 747
- Tilmeldt: 09 nov 2003, 13:00
- Geografisk sted: Jylland
Transitfar skrev:Hvis du skruer indsugningsslangen af, så du kan se dit gasspjæld, skulle du gerne kunne høre, om motoren suger sin tomgangsluft via spjældet, eller om der evt. er en utæt vacuumslange et eller andet sted.
Evt. kan du jo sætte en stor flad næve (håndflade) foran indsugningstragten, så skal motoren dø (gå i stå) med det samme!!
Hvis den ikke dør med det samme, er det fordi du har en utæthed et eller andet sted i indsugningen.
Nu er Motronic1.5 altså med luftmassemåler, så den dør sgu med det samme du piller slangen af.....
PT: Bil-løs...........har dog en gammel VW Golf GTI16V til rådighed
SLOW EYES WILL KILL YOU
SLOW EYES WILL KILL YOU
- Transitfar
- Mester Medlem
- Indlæg: 1901
- Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
- Geografisk sted: Horsens
- Kontakt:
Tjaa, kender ikke så meget til den der model, men på fx en ford zetec kan man trække stikket af luftmassemåleren, uden at bilen opfører sig ret meget anderledes, de fleste vil faktisk ikke engang opdage det.
Men klart nok, hvis motoren dør når luftmassemåleren melder "hus forbi", ja så duer mit lille fif jo ikke...
Men klart nok, hvis motoren dør når luftmassemåleren melder "hus forbi", ja så duer mit lille fif jo ikke...
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..