0,1 bar og derover vil den ikke med til
mapsensor!!!!!!!!!!
Redaktør: Moderatorer
-
Laluffe
- Nyt Medlem
- Indlæg: 44
- Tilmeldt: 11 sep 2003, 21:51
- Geografisk sted: vestjylland
mapsensor!!!!!!!!!!
jeg har lidt problemer med en mapsensor min bil er en ford sierra med en dohc motor med sprøjt og havde den map kørt i volt var problemet til at overse men det ligger sådan at jeg har fundet ud af at den kører i HZ og kan jeg ikke helt få til at køre.
0,1 bar og derover vil den ikke med til
, vil lige høre om der er nogen der kan hjælpe med det her 
0,1 bar og derover vil den ikke med til
wastegate er for kyllinger!!!!!
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
-
Per Mai
- Junior Medlem
- Indlæg: 86
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Det er rigtigt nok at din MAP er frekvens baseret. Reducer slangen fra manifolden med en 1 mm dyse, sæt derefter et t-stykke med en kontraventil på den ene side og MAP sensoren på den anden side. Så har du løst problemet med fuel-cut.
Per,
www.scantune.dk
www.scantune.dk
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Det her kan måske forklare dig lidt af princippet.
http://cache.national.com/ds/LM/LM231.pdf
Denne laver en spænding om til en frekvens.
Det er mit bud:
En "alm" mapsensor giver jo en spænding ud, typiskt mellem 0-5volt fordelt over hele sensorens område. Ofte er mapsensoren baseret på en strainguage der måler mod et referencekammer, og værdien er således uafhængig at barometerstand. Alm analoge mapsensorer har et forstærkerkredsløb, der kan give en spænding ud, og dete hele er integreret i huset. Din har så hægtet en frekvenskonverter på yderligere, og kommer så ud med et pulstog istedet for en spænding.
Jeg ved ikke hvordan det pulstog ser ud, men et skop kan garanteret afsløre det. Vil gætte på at den varierer dutycyclen på pulsen, men ved det ikke.
http://cache.national.com/ds/LM/LM231.pdf
Denne laver en spænding om til en frekvens.
Det er mit bud:
En "alm" mapsensor giver jo en spænding ud, typiskt mellem 0-5volt fordelt over hele sensorens område. Ofte er mapsensoren baseret på en strainguage der måler mod et referencekammer, og værdien er således uafhængig at barometerstand. Alm analoge mapsensorer har et forstærkerkredsløb, der kan give en spænding ud, og dete hele er integreret i huset. Din har så hægtet en frekvenskonverter på yderligere, og kommer så ud med et pulstog istedet for en spænding.
Jeg ved ikke hvordan det pulstog ser ud, men et skop kan garanteret afsløre det. Vil gætte på at den varierer dutycyclen på pulsen, men ved det ikke.