Hvis jeg skal have sænket min kompression , så ville jeg jo ligge to stk
toppanking i , mit spørgsmål er så skal der mellemlægsplade imellem for
at holde optimalt . For det er nok og ligge to pakninger i så er
kompressionen langt nok nede
Mvh Allan 106 T8
Kompression
Redaktør: Moderatorer
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Skråt op med hvad tryk han agter at køre med. Langt mere interessant er det hvad ydelse der skal opnåes, på hvilken motor med hvilken effekt på sug.
multitoppakningsløsningen er den ringste måde man kan sænke kompressionen på. Bliver ikke ligeså godt som det er oprindeligt.
Men ok, det er nok den hurtigste, og giver resultatet på kort sigt.
multitoppakningsløsningen er den ringste måde man kan sænke kompressionen på. Bliver ikke ligeså godt som det er oprindeligt.
Men ok, det er nok den hurtigste, og giver resultatet på kort sigt.
-
Allan N
Bilen er en 106 rallye 1,3 har kørt med turbo på den men motoren er
stået af . Kørte med 0,6 bars ladetryk , er nu igang med en 1,6 blok som
nu skal have sænket kompressionen på . Standard yder 1,3eren 100 hk +
turbo intercooler , den gamle motor har taget lejerne , kompressionen
var sænket ved at dreje af stemplerne , som ikke har taget skade
Så vil jeg hellere lave en 1,6 motor med 1,3 topstykke og turbo
intercooler .
Allan 106 T8
stået af . Kørte med 0,6 bars ladetryk , er nu igang med en 1,6 blok som
nu skal have sænket kompressionen på . Standard yder 1,3eren 100 hk +
turbo intercooler , den gamle motor har taget lejerne , kompressionen
var sænket ved at dreje af stemplerne , som ikke har taget skade
Så vil jeg hellere lave en 1,6 motor med 1,3 topstykke og turbo
intercooler .
Allan 106 T8
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Er volumenet i topstykket på 1,3eren ikke mindre end på 1,6eren?
Isåfald vil det alene jo flytte komp forholdet....
Den tager som regel lejerne pga detonation, eller tændingsbanken => din motor har været fejljusteret, eller haft for langsom forbrænding.
Adskillige toppakninger=>dårlig turbulens=> længere flammevej=>langsommere forbrænding=>tændingsbanken. Go figure.
Stram squish=>god turbulens=>kort flammevej=>hurtig kontrolleret forbrænding=>høj resistens mod tændingsbanken=>bred momentkurve med høj topeffekt. Go Figure....
Toppakninger sprænger ligeledes stort set kun pga tre ting. Overophedning, dårligt kvalitet på pakningsflader eller den klassiske: Tændingsbanken.
Iøvrigt kan ikke ret mange mennesker høre tændingsbanken med mere end 2500rpm, før det er alt alt for voldsomt.
Isåfald vil det alene jo flytte komp forholdet....
Den tager som regel lejerne pga detonation, eller tændingsbanken => din motor har været fejljusteret, eller haft for langsom forbrænding.
Adskillige toppakninger=>dårlig turbulens=> længere flammevej=>langsommere forbrænding=>tændingsbanken. Go figure.
Stram squish=>god turbulens=>kort flammevej=>hurtig kontrolleret forbrænding=>høj resistens mod tændingsbanken=>bred momentkurve med høj topeffekt. Go Figure....
Toppakninger sprænger ligeledes stort set kun pga tre ting. Overophedning, dårligt kvalitet på pakningsflader eller den klassiske: Tændingsbanken.
Iøvrigt kan ikke ret mange mennesker høre tændingsbanken med mere end 2500rpm, før det er alt alt for voldsomt.
-
Allan 106 T8
- Saab-Daniel
- Mester Medlem
- Indlæg: 1275
- Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
- Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
- Kontakt: