Jeg går lidt og leger lidt med tanken om en turbo på min mr2. men den skal først sparke ind omkring de 4000rpm, da det er der at tvis systemet også sætter ind. Er det muligt at lave en så forsinket turbotøven?
og er det er nok at have en proggrammerbar euc fra scantune (prs2)til at holde styr på det.
kan man få motoern til at holde til 9000rpm med andre plejlstænger, knaster(288+) og fjedre??
alt hjlp vil være til hjælp
er i lære så pengene er små!!! så indtilvidre er det kun et projekt til tegnebordet.
Det var da spøjst.....nprmalt hungrer folk efter at få så meget tryk som muligt længst nede i omdrejninger....her er det stikmodsat. Hvad dælen er grunden til det dog??
det var lidt for at gøre den så vildt som muligt, altså kunne tøffe rundt normalt i den under de 4000rpm, og så hvis der var bruge for det at man bare kunne skubbe den over og så få massere af krafter og en anden motor karatistik... det er somment bare det........
det er den eneste bil i hustanden, så den gamele skal jo også låne den en gang imelelm, og jeg tror ikke de er så glade foren 225hk bil til at gøre søndagsindkøb med, slet ikke en uden et ordenligt rum til ragelse..
mon ikke en T25 skulle kunne gøre det så.men der er nok andre der ved det bedre herinde.eller en roots sc12 kompressor ville være en god ting.den har el til/frakobling
Er det kun mig der kan se problemet i at der kommer et stort tryk på e'en gang ved 4000 omdr i en let baghjulstrækker, men selvfølgelig . . . hvis du tidligere har kørt formel 1 eller lignende skulle det jo ikke være noget problem , men med de ting du snakker , ex en rs500 turbo vil du nok få mellem 220 og 250 hk , så du skal nok osse have fat i et skålsæde - h-seler og et bur + nogle fede yokohama slicks www.omp.com - held og lykke med det