kadett 1.3s

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Carfreak
Junior Medlem
Indlæg: 54
Tilmeldt: 07 okt 2003, 21:15
Geografisk sted: Horsens

kadett 1.3s

#1 Indlæg af Carfreak »

min veninde har lige købt en kadett 1.3s, og vil gerne havde den tunet men det skal være så billigt som muligt da kapitalen ikke er særlig stor. er der nogle som har nogle gode forslag til hvad man kan gøre???? den skal kunne synes med modificeringerne da hun ikke selv kan lave om på det når bilen skal til syn
:twisted:
8km/l i en golf 1.8i er vidst ikke helt optimalt
rs11

kadett mæ tun

#2 Indlæg af rs11 »

find en brugt dobbeltkarburator med manifold , plan toppen 1 - 1,5 mm , grav kanalerne i indsugning og udstødning (tag ikke for meget af ventilstyrene, og poler det bagefter) - og find så også en brugt bananmanifold og kør det ud til bagenden med et 2" rør af et eller andet mærke - det kan du godt lave for 3-4000 - hvis du kan lave lidt selv - og du har en makker der kan planslibe - og en makker der kan justere det ind - så skulle du gerne få mere ryk i raketten :)


livet starter ved 4000 rpm
Carfreak
Junior Medlem
Indlæg: 54
Tilmeldt: 07 okt 2003, 21:15
Geografisk sted: Horsens

#3 Indlæg af Carfreak »

Kan den synes med disse modifikationer
8km/l i en golf 1.8i er vidst ikke helt optimalt
Carfreak
Junior Medlem
Indlæg: 54
Tilmeldt: 07 okt 2003, 21:15
Geografisk sted: Horsens

#4 Indlæg af Carfreak »

hvor mange hk skulle den få ved det????
jeg kan sagtens lave det for hende selv, har jo selv haft en finger med i spillet med de modifikationer der er lavet på min 146hk golf 2 monopoint
8km/l i en golf 1.8i er vidst ikke helt optimalt
rs11

racerkadett

#5 Indlæg af rs11 »

ja, det skulle der ikke være nogen problemer i , så længe den holder sig inden for den tilladte grænse for forurening, så kan du tune den til du kaster op, bare det er den orginale motor - en knast vil osse hjælpe en del - men samlet vil den komme op i nærheden af 100 hk vil jeg tro - og hvis du osse skifter til nogen strammere ventilfjedre kan du sikkert presse den op på 8-8500 omdr inden den begynder at overlappe
rs11

racerkadett

#6 Indlæg af rs11 »

ja, det skulle der ikke være nogen problemer i , så længe den holder sig inden for den tilladte grænse for forurening, så kan du tune den til du kaster op, bare det er den orginale motor - en knast vil osse hjælpe en del - men samlet vil den komme op i nærheden af 100 hk vil jeg tro - og hvis du osse skifter til nogen strammere ventilfjedre kan du sikkert presse den op på 8-8500 omdr inden den begynder at overlappe
Carfreak
Junior Medlem
Indlæg: 54
Tilmeldt: 07 okt 2003, 21:15
Geografisk sted: Horsens

#7 Indlæg af Carfreak »

det kan da være at jeg skulle overveje at gøre det ved hendes bil så
men jeg siger sku mange tak for hjælpen.
:twisted:
8km/l i en golf 1.8i er vidst ikke helt optimalt
Carfreak
Junior Medlem
Indlæg: 54
Tilmeldt: 07 okt 2003, 21:15
Geografisk sted: Horsens

#8 Indlæg af Carfreak »

det kan da være at jeg skulle overveje at gøre det ved hendes bil så
men jeg siger sku mange tak for hjælpen.
:twisted:
8km/l i en golf 1.8i er vidst ikke helt optimalt
Thorbjørn

#9 Indlæg af Thorbjørn »

du kan også ligge en 1.6 90 hestes motor i den holder sig inden for 20% reglen. Tjek inde på opelpower i forummet, evt. søg over hvad der skal til
Sierra_freak
Junior Medlem
Indlæg: 79
Tilmeldt: 31 okt 2003, 22:10
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

#10 Indlæg af Sierra_freak »

du kan også binde den efter din golf så skal der nok komme mere ryk i den ;)
1 Ford Sierra Xr4i 2.8 83´
1 Ford Sierra Xr4i 2.8 85´
1 Ford Fiesta 1.0 Mk.1 81´
1 Bmw 518i E28 86´

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbr ... erID=32051
Besvar