hvem kan fremstille en top pakning i kobber ?????????

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
ttrb

hvem kan fremstille en top pakning i kobber ?????????

#1 Indlæg af ttrb »

er der nogen der kan eller kender nogen der vil fremstille en toppaking i kobber ????

så skriv venligst...
skovbamsen

#2 Indlæg af skovbamsen »

suså vandskæring
Gæst

#3 Indlæg af Gæst »

hvilken tykkelse skal du bruge?
tynde pakninger kan laserskæres tykke skal vandskæres
hvis den skal være magen til den orginale toppakning kan den, hvis den orginale topakning passer godt, skæres efter denne
hvilken bil er der tale om (motor)

den kan også skæres efter cad-cam. hvis du selv har mulighed for at tegne pakningen bliver det selvfølig billigst.

kontaktes på jegs@adr.dk
SpydeII

#4 Indlæg af SpydeII »

er det bedst at ligge den imellem to almindelige toppakninger eller skal man lave en rille i top og blok når man skal ha lavet sådan noget???
corrado vr6
Senior Medlem
Indlæg: 492
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Midtjylland mellem Viborg og Silkeborg
Kontakt:

#5 Indlæg af corrado vr6 »

Det er vidst bedst at fræse en rille i topstykket eller blokken og ligge en tråd i der trykker lidt hårdere rundt om cyl. Men det kan godt være meget svært at få den tæt
Mvh Jesper
Jb coolers
Tlf: 60743564

!!! Ny Msn adresse!!!


Jeg kan lave alt i rustfri og aluminium til fornuftige priser.. bla. intercoolere i næsten alle størrelser
Gæst

#6 Indlæg af Gæst »

SpydeII skrev:er det bedst at ligge den imellem to almindelige toppakninger eller skal man lave en rille i top og blok når man skal ha lavet sådan noget???



det kommer an på hvor "seriøs" du er, det er bedst med rillen, men også det dyreste.

har selv lavet en kompressor bil med 0.8 (max 1 bar) der kører med 1 kobber-pakning og 2 toppakninger, virker fint.

du skal dog være opmærksom på hvordan toppakningen/topstykket/boltne/kanalerne(olie & vand) sidder på dit topstykke. hvis der er god plads imellem cylindrene samt ud til bolte/kanalerne kan du få en større anlægsflade til pakningen og dermed køre med et højre tryk, men for tryk over 1 bar med eftermonteret turbo/kompressor vil jeg begynde at overveje rillemetoden

feks.
eksempel 1)
på en 4 cyl. 1.5l alfa boksermotor har man delt toppen over i 2 stykker der hver dækker over 2 cylindere, her er godt med plads imellem cylinderne samt 2 "ekstra" pinbolte til at holde på toppen

(et alm 4 cyl række topstykke har 2x2 pinb. placeret i hver ende + 2 pinb. imellem cylinderne = 10 styk.
en boksermotor har også 2X2pinboldte placeret i hver ende men 2 topstykker dvs 2x2x2 + 2 pinb mellem cyliderne dvs 4 styk. ialt= 12 styk)

her vil jeg godt turde køre med et tryk på optil 1 bar

eksempel 2)
en mascot 1275cc har meget lidt plads imellem cylinderne

her vil jeg ikke køre over 0,5 bar

(denne motor findes orginalt med turbo (MG metro 1300 turbo) hvor folk har skruet trykket noget over 0,5 bar og tilsyneladende fungere det, dog fortæller historierne ikke om man skifter toppakning ugentligt eller om man har skåret riller i topstykket)
ttrb

#7 Indlæg af ttrb »

er der ikke nogle som event. har et nummer elller noget på en som kan lave det
Besvar