Vedr. tuningsartiklen på powerpage under Turbolader
Redaktør: Moderatorer
-
Martin-A3
- Indlæg: 13
- Tilmeldt: 02 okt 2003, 19:45
-
Claus Gundersen
- Senior Medlem
- Indlæg: 261
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Yugo Turbo skrev:du ku også eftermontere en ekstra lambdasonde og lave den benzinblandingsmåler lasse har diagrammet til på powerpage... så kan du se pm den går for fed,som den skal eller for mager... det er sku lækkert at ku se mens man klemmer lidt til vognen...
Der kan med fordel tilføjes et par komponenter til den så den bliver mere præcis og kan holde lidt længere. Den på PP diagrammet har en tendens til at brænde sig selv af med tiden, men ok, prisen er også derefter.
-
Yugo Turbo
- Mester Medlem
- Indlæg: 2515
- Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
- Geografisk sted: Veksø Sjælland
jeg har en FMI 1,4 fra www.k-power.dk så har dog ikke selv prøvet den fra pp, men hvis min går ned bygger jeg bare den fra pp... hva ville du da tilføje? og hvor? ved jo ikke hvor det plejer at gå galt med den. har lavet elektronik siden jeg var helt lille for min far arbejder på bruel & kjær så er nærmest født med en lodekolbe i hånden...
Brap brap brap...


- Saab-Daniel
- Mester Medlem
- Indlæg: 1275
- Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
- Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
- Kontakt:
-
Brisse
- Mester Medlem
- Indlæg: 504
- Tilmeldt: 15 jul 2003, 12:34
- Geografisk sted: Stevns
- Kontakt:
Bobafett skrev:Så altså når jeg oplever at min motor ligesom ikke får benzin nok jeg kører hurtigt på motorvejen så skal jeg slippe speederen og hurtigst muligt få en anden benzinpumpe på?
Det lyder lidt som om en 2-takts knallert der 4-firetakter, hvis i forstår
Hvor hurtigt køre du? Hvor mange RPM? Når den "2-takter" kan det godt være omdr-begrænseren der får den til at lyde sådan.
- Transitfar
- Mester Medlem
- Indlæg: 1901
- Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
- Geografisk sted: Horsens
- Kontakt:
-
Bobafett
- Nyt Medlem
- Indlæg: 25
- Tilmeldt: 13 okt 2003, 15:55
Problemet opstår hvis jeg accelererer med fuld skrue i 1.gear, hjulene spinner og pludselig dør motoren ved ca. 5000rpm. Jeg skifter til 2. og her er der næsten det samme blot ved 5500-6000 :x, men her kommer den igen og trækker fint op på 7000rpm. Nu er det jo forholdsvis høje omdrejninger, men det skal jo testes/ fremprovokeres ik
Det kan også opstå på motorvejen ved høj hastighed, ligesom om at den mangler brændstof eller noget. Hvis jeg slipper speederen lidt, så kører den fint...
Det er en 1.7 8V boxer med 2 dobbelte webere på. Tændrørenes tilstand kender jeg ikke, da jeg næsten lige har erhvervet mig bilen
Hvis det havde været omdrejningsbegrænseren, så ville det vil ikke svinge fra 5000 til 7000rpm, det er forøvrigt en Alfa Romeo, den arbejder bedst fra 4500rpm og op.
Det kan også opstå på motorvejen ved høj hastighed, ligesom om at den mangler brændstof eller noget. Hvis jeg slipper speederen lidt, så kører den fint...
Det er en 1.7 8V boxer med 2 dobbelte webere på. Tændrørenes tilstand kender jeg ikke, da jeg næsten lige har erhvervet mig bilen
Hvis det havde været omdrejningsbegrænseren, så ville det vil ikke svinge fra 5000 til 7000rpm, det er forøvrigt en Alfa Romeo, den arbejder bedst fra 4500rpm og op.
- Transitfar
- Mester Medlem
- Indlæg: 1901
- Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
- Geografisk sted: Horsens
- Kontakt:
Lyder helt klart som om benzinpumpen ikke kan følge med. Men den er sikkert både billig og nem at skifte, så start da med det.
Men er sådan en vogn overhovedet født med 4 karburatorer?? Hvis den ikke er, er det jo slet ikke sikkert den originale benzinpumpe kan følge med
Men er sådan en vogn overhovedet født med 4 karburatorer?? Hvis den ikke er, er det jo slet ikke sikkert den originale benzinpumpe kan følge med
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
- John Sahl
- Admin

- Indlæg: 2105
- Tilmeldt: 15 sep 2003, 13:17
- Geografisk sted: Borup
- Kontakt:


