Kan mine stempler holde
Redaktør: Moderatorer
- Transitfar
- Mester Medlem
- Indlæg: 1901
- Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
- Geografisk sted: Horsens
- Kontakt:
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Ihvertfald ikke hvis de ikke er solidt underbyggede at hard facts, der er MÅLBARE og EFTERPRØVELIGE.
Se evt bare på "elturbo" tråden andetsteds. Godt eksempel på hvad marketing har at sige over for folks købelyst. Et underlegent produkt sælger tusindfold bedre end toppen af poppen, hvis "marketingsafdelingen" har fat i den lange ende. Folk kigger nemligt på _indpakningen_ og ikke produktet......!
PS: indpakningen kan forståes bogstaveligt, og i overført betydning. Begge dele ændrer ikke budskabet, men giver stof til eftertanke.
Se evt bare på "elturbo" tråden andetsteds. Godt eksempel på hvad marketing har at sige over for folks købelyst. Et underlegent produkt sælger tusindfold bedre end toppen af poppen, hvis "marketingsafdelingen" har fat i den lange ende. Folk kigger nemligt på _indpakningen_ og ikke produktet......!
PS: indpakningen kan forståes bogstaveligt, og i overført betydning. Begge dele ændrer ikke budskabet, men giver stof til eftertanke.
-
K-FINN
- Mester Medlem
- Indlæg: 3480
- Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19
Er enig med henrik omkring bosch.Turbomotor kørte med bosch platinrør til DHB.Udstødningsaksel brækkede af turbo.Da vi tog tændrør ud var der ingen porcelæn på tændrør.Det var fløjet af og smadrede vinger i turbo.Så jeg kan ikke anbefale bosch til turbomotor.Vil lige sige at han satte din gamle orginale igen og det gik jo meget godt må man sige.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele 
-
fprd fan
-
K-FINN
- Mester Medlem
- Indlæg: 3480
- Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19
- John Sahl
- Admin

- Indlæg: 2105
- Tilmeldt: 15 sep 2003, 13:17
- Geografisk sted: Borup
- Kontakt:
-
jegs
til tunede motore (ingen erfaringer med tryk ) er ND (Nippon Denso) og NGK gode hvis man dimmensionere dem rigtigt (det rigtige glødetal e.t.c) dog er min erfaring at effekten ikke alene hentes i tændrøret, et korrekt dimmensioneret tændingsanlæg er mindst lige så vigtigt (også vigtigt på en bil m. eftermonteret turbo da. øget komprissionstryk hvad enten det kommer fra en turbo/kompressor eller ved at fjerne materiale fra topstykket, vil kræve et øget spændingspontentiale mellem tændrørets elektroder) tændingsanlæget skal have god kontakt (rimeligt kabel dog uden at der går HIFI-nørd i den) til +/-
hvis bilen har elektronisk tændingsanlæg kan man eftermontere en pigyback (elektronisk boks til at ændre signalerne til og fra orginalboksen "snyder" orginalboksen) (eller starter med deluxe løsningen, et komplet motorstyringsanlæg), herved kan man justere tændingen præcist, det kan give lidt heste og ofte kan det hvis det monteres på en orginal motor give følesen af en mere "smidig" og omdrejningsvillig motor. de fleste moderne standard motore har, muligvis pga. øgedet miljøkrav og krav om km/l en noget nærig benzinindsprøjtnings-styreenhed, hvilket kan give føelsen af at der er noget mere i motoren men den virker "træg" her kan nogle "piggybacks" også regulere lidt, så man får føelsen af en friskere motor (hvis man ikke kan gøre det vhja. piggybacken kan man prøve at indskyde en modstand over enten er det kølevandstemperaturen eller også er det benzintemperaturføleren, og derved snyde boksen til at tro at motoren stadigt er kold. herefter går boksen i koldstartsprogram og giver ekstra benzin (enten via tilskudsdyse ellers via forøget åbningstid på alm. dyser) virker (med sandsynelighed) ikke på alle biler.
tændingsanlæg med platiner (mekanisk kontaktsæt) kan køre udemærket hvis man vil justere dem dagligt (skift dem dog ud til elektronisk hvis du vil tune)
(husk at kontrollere at turboen ikke blæser indsugningsventilernes smøring tilbage op via ventilstammerne)
hvis bilen har elektronisk tændingsanlæg kan man eftermontere en pigyback (elektronisk boks til at ændre signalerne til og fra orginalboksen "snyder" orginalboksen) (eller starter med deluxe løsningen, et komplet motorstyringsanlæg), herved kan man justere tændingen præcist, det kan give lidt heste og ofte kan det hvis det monteres på en orginal motor give følesen af en mere "smidig" og omdrejningsvillig motor. de fleste moderne standard motore har, muligvis pga. øgedet miljøkrav og krav om km/l en noget nærig benzinindsprøjtnings-styreenhed, hvilket kan give føelsen af at der er noget mere i motoren men den virker "træg" her kan nogle "piggybacks" også regulere lidt, så man får føelsen af en friskere motor (hvis man ikke kan gøre det vhja. piggybacken kan man prøve at indskyde en modstand over enten er det kølevandstemperaturen eller også er det benzintemperaturføleren, og derved snyde boksen til at tro at motoren stadigt er kold. herefter går boksen i koldstartsprogram og giver ekstra benzin (enten via tilskudsdyse ellers via forøget åbningstid på alm. dyser) virker (med sandsynelighed) ikke på alle biler.
tændingsanlæg med platiner (mekanisk kontaktsæt) kan køre udemærket hvis man vil justere dem dagligt (skift dem dog ud til elektronisk hvis du vil tune)
(husk at kontrollere at turboen ikke blæser indsugningsventilernes smøring tilbage op via ventilstammerne)
-
ford fan
