Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 mar 2025, 11:00

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 13 okt 2003, 09:09 
Hejsa Gutter.

Jeg er lidt træt af at min mazda ikke kan chippes for at give mig mere krudt, med mindre jeg udskifter hele computeren i bilen. Det vil koste mig 8500 kroner... uden chiptuning.

derfor vil jeg høre om det kan lade sig gøre, at pille min elektroniske indsprøjtning af, og montere gode gammeldaws weber karburatorer istedet for?

De lyder noget bedre, og skulle gerne give mig noget mere krudt, når jeg også får sleben min knast, og bearbejdet toppen...

På forhånd tak for hjælpen!

mvh Jonas

Ps. bilen er en Mazda 323 1.3I glx fra 93


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 13 okt 2003, 09:39 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 00:16
Indlæg: 158
Nej ... det må du ikke ... eller retter du kan ikke syne det ... men hvor gammel er den stakkels mazda


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 okt 2003, 09:44 
Malibu.. skrev:
Nej ... det må du ikke ... eller retter du kan ikke syne det ... men hvor gammel er den stakkels mazda


Som der står til sidst, så er den fra 1993.... Den er blevet synet for 2 måneder siden, så jeg har jo små to år til sjov, inden jeg gør den klar til syn igen... Så kan jeg jo bare gøre motoren original inden den tid....

Men spørgsmålet er, om det kan lade sig gøre, og hvad der skal til?

Hvor stor skal de webere evt være? to 40mm dobbelt webere burde vel ku gøre det?


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 13 okt 2003, 09:56 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 18 aug 2003, 08:05
Indlæg: 2515
Geografisk sted: Veksø Sjælland
har kørt med karburator på en uno turbo motor og har nu sat sprøjtet på... lov mig at du ikke sætter karburatorer på!
ved godt at det er lidt dyrt men kig ind under produketer og motorstyringer på powerpage, den omex 500 er fed og det med at det er uden chip, glem det, med den styring laver du selv din "chip" mens du kører. det er da alt for cool

_________________
Brap brap brap...
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 okt 2003, 10:05 
Yugo Turbo skrev:
har kørt med karburator på en uno turbo motor og har nu sat sprøjtet på... lov mig at du ikke sætter karburatorer på!
ved godt at det er lidt dyrt men kig ind under produketer og motorstyringer på powerpage, den omex 500 er fed og det med at det er uden chip, glem det, med den styring laver du selv din "chip" mens du kører. det er da alt for cool


Hvad gør sådan en, og giver det noget jeg kan mærke?

Problemet er, at jeg ikke kan finde ud af sådan noget, da jeg er "old-style" mekaniker, der bedst kan finde ud af karburatorer og sådan noget.... Jeg må indrømme at jeg ikke fatter en bjælde af elektronisk indsprøjtning, og motorstyringer....


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 13 okt 2003, 10:11 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 18 aug 2003, 08:05
Indlæg: 2515
Geografisk sted: Veksø Sjælland
det kræver jo en motorstyring der kan styre det, men jeg har fået RIGTIG MEGET ud af mit skift... kører med takthjul og elektronisk tænding. der er kilometervis af forskel... du sidder med din bærbare computer på skødet og laver selv din "chip" (alle snakker chip tun) du indstiller selv hvor meget tænding du giver motoren i hvilke områder du vil og kan stille benzin mængde pr 400 omdrejninger med 10 forskellige belastninger af motoren. det er lidt tekninsk at få ud at køre men der er smæk for skillingen :D

_________________
Brap brap brap...
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 okt 2003, 10:15 
Yugo Turbo skrev:
det kræver jo en motorstyring der kan styre det, men jeg har fået RIGTIG MEGET ud af mit skift... kører med takthjul og elektronisk tænding. der er kilometervis af forskel... du sidder med din bærbare computer på skødet og laver selv din "chip" (alle snakker chip tun) du indstiller selv hvor meget tænding du giver motoren i hvilke områder du vil og kan stille benzin mængde pr 400 omdrejninger med 10 forskellige belastninger af motoren. det er lidt tekninsk at få ud at køre men der er smæk for skillingen :D


Okay, det vil jeg lige tygge lidt på, men lige umidlbart virker det som overkill, når jeg kun skal have skarpere knast og bearbejdet toppen... Jeg mener, det gør jo stor forskel på din med turbo, men gør nok ikke lige så stor mærkbar forskel på min...


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 13 okt 2003, 10:32 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 18 aug 2003, 08:05
Indlæg: 2515
Geografisk sted: Veksø Sjælland
turbo er hva der skal til når motoren har åndenød... :wink:

_________________
Brap brap brap...
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 okt 2003, 12:54 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 00:16
Indlæg: 158
Beklager læste ikke ordenligt efter med den årgang ...
Ja et 35-40 mm weber eller andet er fint .. Men den styre box den kører med standart styrer den også tænding osv er der lamda og banke sensor for det kan gi lidt problemer hvis tændingen også bliver styret af et gass spjælds potensometer (kontakt) så skal den jo bygges over også... så helt problem frit er det ikke også er det heller ikke lovligt ..


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 51 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team